کهگیلویه و بویراحمد زیر سایه پرچم رضوی

یاسوج - ایرنا - خادمان کاروان زیر سایه خورشید با اجرای ویژه مراسم دهه کرامت و حمل پرچم مطهر آستان قدس رضوی وارد کهگیلویه وبویراحمد شده اند و شمیم عطر رضوی را در شهرستان‌های مختلف این استان گردافشانی کردند.

به گزارش ایرنا، خدام رضوی که از آغاز دهه کرامت ۲۳ اردیبهشت با حضور خود در یاسوج مورد استقبال مردم ، امام جمعه و مسئولین استانی قرار گرفتند و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد برنامه هیا خود را آغاز کردند.

با ورود خادمان آستان قدس رضوی به پایتخت طبیعت ایران یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد مردم مومن با سر دادن شعارهای انقلابی و مذهبی از خدام امام رضا(ع) استقبال کردند.

خادمان آستان قدس رضوی با حمل پرچم سراسر نور رضوی در میان استقبال کم نظیر و پرشور مردم و مسئولان شمیم عطر رضوی را در هوای مطبوع و طبیعی کهگیلویه وبویراحمد پراکنده کردند.

دیار سراسر شیعه کهگیلویه وبویراحمد در ایام دهه کرامت قلب های خود را بر شور عاشقانه رضوی گشودند و گام به گام و منطقه به منطقه به استقبال کاروان زیر سایه خورشید رفتند.

کاروان زیر سایه خورشید در اولین دیدار مردمی خود مهمان مردم خونگرم و ولایی سی سخت بودند و خادمان با حضور خود به انتظار امام رضایی مشتاقان پرچم متبرک حرم امام مهربانی ها پایان داد .

در این استقبال با اجرای برنامه های مداحی "ای رضا جان" خادمان رضوی شوق عاشقی را به دل های عاشق مردم دنای همیشه سرافراز هدیه دادند.

کاروان فرهنگی تبلیغی زیر سایه خورشید در همین روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت انتظار مردم ولایت مدار شهر پاتاوه را ارج نهادند و با ورود خود به این شهر عطر شمیم رضوی را در میان طبیعت سرسبز این شهر گردافشانی کردند.

کاروان خادمان امام رضا (ع) با حضور خود در مناطق شهری و روستایی شهرهای مارگون، لوداب، قلعه رئیسی، دیشموک و چرام با اجرای برنامه های فرهنگی مداحی و مرثیه سرایی فضای زیبا و دلنشین در این مناطق ایجاد کردند و دلها را به حرم امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) بردند.

در میان جمع عاشقان رضوی، شاهد حضور کودکان و نوجوانان دهه نودی بودیم که عاشقانه به همراه خانواده منتظر زیارت پرچم مطهر امام مهربانی‌ها بودند و به محض ورود کاروان حامل پرچم سبز رضوی، منتظران عاشق به استقبال پرچم و خادمان آمدند و در مقابل عظمت و شکوه این کاروان و پرچم سر تعظیم فرود آوردند و بوسه عشق بر این پرچم زدند.

کهگیلویه و بویراحمد زیر سایه پرچم رضوی

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال از کاروان زیر سایه خورشید در مناطق مختلف این استان نشان دهنده ارادت مردم به ائمه به ویژه امام رضا(ع) است.

ستار هدایت خواه با اشاره به اینکه امسال کهگیلویه وبویراحمد برای هفدمین سال میزبانی از خادمان بارگاه رضوی را بر عهده دارد افزود: امسال علاوه بر شهرها در روستا افتخار میزبانی کاروان خدام رضوی برای مردم فراهم شد.

وی یادآور شد: روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) شهرستان بهمئی و لنده، شنبه (۲۹ اردیبهشت) اهالی شهرستان باشت و گچساران و یکشنبه نیز شهر یاسوج سر بر آستان رحمت و کرامت رضوی می سایند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از این برنامه ها شامل غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از بیماران، برگزاری جشن های ویژه زوج های جوان، حضور در آیین نماز جمعه، تجلیل از معلمان و ورزشکاران ملی و دیدار با جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا، ائمه جمعه، طلاب و روحانیان، نیروهای مسلح، ، ورزشکاران، خیران، پرسنل بیمارستان ها، کارآفرینان، زندانیان و کودکان معلول است.

هدایت خواه افزود: یکی از اهداف مهم سفر خادمان امام رضا (ع) به ۳۱ استان ایران و ۲۷ کشور مسلمان جهان ،دادن فرصت زیارت از راه دور به افرادی است که به هر دلیل امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت از نزدیک امام هشتم شیعیان را ندارند.

وی بیان کرد: هدف دیگر این سفر گسترش روزافزون عطر و بوی رضوی و تبلیغ و ترویج بیش از پیش سیره رضوی بین مردم ایران و مسلمانان جهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha