۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85479935
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاروان زیر سایه خورشید با بیش از ۵۰۰ برنامه در فارس+فیلم

لارستان- ایرنا- مدیر کاروان زیر سایه خورشید در فارس گفت: به دلیل گستردگی جغرافیایی، چهار گروه از خادمان حرم مطهر رضوی به این استان اعزام شده و بیش از ۵۰۰ برنامه را در ۳۳ شهرستان برگزار می کنند.

حسین خواجوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا و در حاشیه حضور خدام حرم مطهر رضوی در لارستان، افزود: کاروان زیر سایه خورشید در قالب ۶۳ عنوان، برنامه های خود را اجرا می کند و در فارس چهار گروه که متشکل از چهار نفر شامل یک مبلغ، یک مداح، یک دربان و یک کفشدار یا فراش حرم امام رضا(ع) هستند به سراسر این استان سفر می کنند و یک مدیر و یک معین کاروان نیز آنها را همراهی می کند.

خواجوی اصافه کرد: برنامه ریزی ها با همکاری تشکل های مردمی شهرستان ها به ویژه مجموعه وصال شیراز به گونه ای انجام شد که از حداقل زمان، بیشترین استفاده صورت گیرد تا کاروان بتواند به اماکن بیشتری برود.
وی توضیح داد: این کاروان از صبح روز شنبه ۲۲ اردیبهشت سال جاری در فارس شروع به کار کرده و تا پایان دهه کرامت طی ۱۱ روز در سراسر استان اجرای برنامه خواهند داشت.

کاروان زیر سایه خورشید با بیش از ۵۰۰ برنامه در فارس+فیلم

خواجوی با اشاره به اهداف این طرح تشریح کرد: هدف اصلی سفر این کاروان به مناطق مختلف کشور، زیارت از راه دور است و باید بدانیم که امام رضا علیه السلام محدود به جغرافیای حرم نیست.
او همچنین اظهار داشت: این کاروان برای همه مردم به ویژه کسانی همانند زندانیان یا بیماران که زیارت علی ابن موسی الرضا را دور از ذهن تصور می کنند، سفر می کند و خدام حرم با حضور خود در اماکن مختلف مانند بیمارستان ها، زندان ها، سرای سالمندان، مرکز معلولین و مانند آن زمینه ارتباط و اتصال قلبی این عزیزان با امام خود را فراهم می کنند.
خواجوی با بیان تفاوت برنامه های سال جاری تصریح کرد: امسال اولویت کاروان های زیر سایه خورشید، روستاها و مناطق محروم بوده و تمرکز ویژه ای بر جشن های بزرگ در سطح شهر است که به طور مثال در شهرستان فسا به ۱۲ روستا در یک روز سفر کردیم.
وی ادامه داد: از طرفی برای بازدید از برخی تولید کنندگان و فعالان مشاغل مختلف نیز زمان جداگانه ای در نظر گرفته شده تا این کاروان نیز سهمی در حمایت از تولید داشته باشد.
او با اشاره به اهمیت این برنامه عنوان کرد: تا حدی که بنده مطلع هستم، امسال حداقل ۱۸ کشور درخواست اجرای برنامه و حضور کاروان زیر سایه خورشید را داشتند و برنامه ای در سطح بین المللی، باید در داخل نیز به نحو احسن برگزار شود.
وی افزود: درخواستی که از مسئولان شهری در همه شهرستان ها داریم، همکاری با تشکل های مردمی فعال در این حوزه است و با وجود اختلافات و نقاط ضعف، برای برگزاری برنامه مرتبط با امام رئوف(ع) به بهترین شکل، دوستان ما را یاری دهند.

کاروان زیر سایه خورشید با بیش از ۵۰۰ برنامه در فارس+فیلم

خواجوی در پایان گفت: به لطف خدا کاروان زیر سایه خورشید حتی در شرایط سخت مکانی و یا آب و هوایی کار خود را انجام داده و امیدواریم در این راه نوکری اهل بیت ثابت قدم باشیم.
کاروان زیر سایه خورشید به مدت ۲ روز در لارستان مستقر است و ۲۶ برنامه در این شهرستان دارد که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha