۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83065215
T T
۰ نفر
ترامپ به دنبال سياست جديد جداسازي خانواده ها در مرزمكزيك است

تهران- ايرنا- «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا به بهانه موثر بودن اقدام اوليه دولتش در جداكردن كودكان مهاجر از والدين شان در مرز آمريكا- مكزيك، گفته است كه سياست جديدي در اين زمينه را بررسي مي كند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روزنامه آمريكايي واشنگتن پست، ترامپ گزارش اين روزنامه در خصوص ارزيابي سياست جديد جداسازي خانواده ها از سوي دولت را تاييد كرد و به خبرنگاران گفت: ما هر چيزي را در رابطه با مهاجرت غيرقانوني بررسي مي كنيم.
وي گفت افزايش تعداد عبور غيرقانوني از مرزها «وضعيت دشواري» را ايجاد كرده و استدلال ما اين است كه جداسازي خانواده مي تواند برخي از مهاجران بدون مدرك را از تلاش براي ورود به آمريكا بترساند.
ترامپ گفت: اگر آنها (مهاجران) فكر كنند كه جدا مي شوند، نمي آيند.
ترامپ قبل از حضور در يك گردهمايي تبليغاتي در كنتاكي، به خبرنگاران در كاخ سفيد گفت، افزايش ورود غيرقانوني از مرز به دليل اقتصاد قوي كشور است.
وي گفت: افرادي هستند كه به دليل وضعيت خوب اقتصادي وارد كشور مي شوند. مي دانيد كه در گذشته وقتي عملكرد كشور زياد خوب نبود ورود به كشور آسانتر بود. اكنون هر كسي مي خواهد وارد كشور شود و مي خواهند غيرقانوني بيايند و از كودكان استفاده مي كنند. در بسياري از موارد، كودكان متعلق به خود آنها نيست. آنها را مي دزدند و مي خواهند با كودكان به كشور وارد شوند.
ترامپ از ارائه شاهدي درباره اين ادعاي خود كه كودكاني كه توسط والدين شان قصد ورود به آمريكا را دارند ربوده شده اند، خودداري كرد.
مقامات سازمان امنيت داخلي آمريكا اعلام كرده اند در ماه آگوست (مرداد) تعداد مهاجران بازداشت شده كه به ورود غيرقانوني به مرزها متهم شده اند، 38 درصد افزايش يافته است.
واشنگتن پست نخست روز جمعه گزارش داد كه كاخ سفيد فعالانه به دنبال طرح هايي براي اجراي دوباره سياست جدا كردن والدين از كودكان شان درمرز مكزيك – آمريكا است. البته برخي ازمقام هاي ارشد دولت آمريكا اشاره كرده اند كه برنامه اي براي احياي جداسازي اجباري خانواده ها كه دولت ترامپ درماه هاي مه و ژوئن (ارديبهشت- خرداد) اجرا كرد، ندارند.
اجراي اين سياست در گذشته واكنش هاي سياسي گسترده اي داشت و دادگاه دستور الحاق دوباره خانواده ها را داد.
به نوشته واشنگتن پست، يكي از گزينه هاي مورد توجه دولت ترامپ، بازداشت خانواده هاي خواستار پناهجويي براي مدت 20 روز و دادن حق انتخاب به خانواده است مبني بر اين كه يا در مراكز خانوادگي بازداشتگاهي به همراه كودكان شان براي ماه ها و سالها بمانند تا به روند مهاجرت آنها رسيدگي شود و يا اجازه دهند در مدت بازداشت، دولت كودكان شان را از آنها جدا كند و به سرپناه هاي دولتي بسپارد.
به گزارش ايرنا، ترامپ پيشتر سياست «بدون ارفاق» را اجرا كرد كه واكنش هاي فراواني را برانگيخت و حتي «ملانيا ترامپ» همسر رئيس جمهوري آمريكا درمصاحبه با شبكه «اي بي سي نيوز» گفت از اجراي چنين سياستي غافلگير شده است.
ترامپ نرخ بالاي جرم و جنايت در مكزيك را دليلي مهم براي افزايش امنيت مرزي كشورش قلمداد مي كند و از دمكرات ها به دليل جانبداري از مساله مرزهاي باز انتقاد كرده است.
ترامپ بارها از سخنان نفرت آميز براي زير سوال بردن موضوع مهاجرت استفاده كرده و ضمن متهم كردن مهاجران به تلاش براي هجوم به آمريكا، گفته است كه مهاجران باعث مي شوند آمريكا فرهنگ خود را از دست دهد.
اروپام**9158**1485
۰ نفر

سرخط اخبار جهان