۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85476623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین میزبان پوتین در هفته جاری

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85476623
چین میزبان پوتین در هفته جاری

تهران - ایرنا- «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه پنجشنبه این هفته به عنوان اولین سفر خارجی خود پس از پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری به چین سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به دعوت شی جین‌پینگ همتای چینی خود پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت برای سفری دو روزه به پکن سفر می‌کند.

وی افزود: شی و پوتین در مورد همکاری در زمینه‌های مختلف و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی کرملین هم اعلام کرد که پوتین در جریان سفر خود به پکن با لی‌چیانگ نخست‌وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین برای گفتو گو درباره همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه نیز دیدار خواهد کرد.

این بیانیه افزود: سران دو کشور در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی بحث خواهند کرد و مسیرهای اصلی برای توسعه بیشتر همکاری عملی بین روسیه و چین را مشخص خواهند کرد

به گزارش ایرنا، این اولین سفر خارجی پوتین پس از پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری است که اواخر اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

غرب با نگرانی شدید طی دو سال گذشته روابط رو به رشد چین و روسیه را زیر نظر دارد چون مسکو و پکن در حوزه های دفاعی و تجاری به یکدیگر نزدیک شده اند و به دنبال گسترش تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی هستند.

از زمانی که غرب، روسیه را به دلیل جنگ با اوکراین با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای تحت فشار قرار داد، مسکو به پکن به‌ عنوان یک راه نجات اقتصادی حیاتی نگاه می‌کند.

چند روز قبل از شروع جنگ اوکراین، پکن و مسکو شراکت «بدون محدودیتی» را اعلام کردند و حتی در شرایطی که اکثر کشورهای غربی روابط با مسکو را قطع کردند، آنها روابط فی مابین را گسترش دادند.

پوتین برنامه سفر خود به چین را در حالی اعلام کرده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت وگوها در مورد نحوه تعامل با چین امروز پنجشنبه وارد پکن شد. واشنگتن قصد دارد تنش با این رقیب بزرگ را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha