۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83504168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور ترامپ برای تعلیق روادید مهاجران فاقد بیمه سلامت

تهران-ایران- کاخ سفید اعلام کرده که از ورود مهاجرانی که به دنبال دریافت روادید هستند و از نظر مالی بر نظام مراقبت های بهداشتی این کشور فشار مالی وارد می کند، جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، کاخ  سفید روز جمعه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که این دسته از مهاجران باید در ۳۰ روز نخست ورودشان ثابت کنند که تحت پوشش بیمه هستند و فشار مالی بر نظام بهداشت آمریکا وارد نمی کنند یا این که پول کافی برای پرداخت «هزینه های پزشکی قابل پیش بینی و منطقی را دارند».

این برنامه جدید شامل افرادی نمی شود که روادید معتبر مهاجرت دارند و مهاجرانی را نیز که از طرق دیگری از جمله اقامت دائمی و قانونی وارد آمریکا می شوند، در بر نمی گیرد.

دستور جدید ترامپ بعلاوه شامل برخی استثناها برای افرادی است که نوع خاصی از روادید را دارند که از جمله شامل روادید برای فرزندان شهروندان آمریکا است.

افرادی که در معرض چنین تغییری قرار می گیرند باید مطابق با مقررات کنسولگریِ مسئول رسیدگی به این مسائل، عمل کند و وزیر امور خارجه آمریکا برای اخذ چنین تصمیماتی رویه های مربوطه را تعیین خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرده این تغییر جدید از سوم نوامبر (۱۲ آبان) اجرایی می شود.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده که مهاجران یا پناهجویانی که درخواست پناهندگی خود را داده اند شامل تغییر جدید نخواهند بود.

در اطلاعیه کاخ سفید آمده است: درحالی که سیستم بهداشتی ما با چالش های ناشی از هزینه های جبران نشده مراقبت های بهداشتی دست و پنجه نرم می کند دولت آمریکا با اجازه به ورود هزاران خارجی که نمی توانند هزینه های بهداشتی خود را تامین کنند، اوضاع را بدتر کرده است.

این تغییر جدید، تازه ترین تلاش دولت ترامپ برای کنترل مهاجرت قانونی و غیرقانونی است.

دولت ترامپ در اقدامی مشابه تلاش کرده که موضوع مهاجرت را به قوانین مربوط به کمک های عمومی ربط دهد. این امر اعطای کارت سبز به افراد را بر اساس این که آیا از کمک مالی عمومی استفاده کرده اند، ربط داده است. دموکرات ها تلاش کرده اند مانع از اجرای چنین مقرراتی شوند.  

ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی اش دستورکار جلوگیری از ورود مهاجران خارجی را دنبال کرده است. در روزهای نخست ورود به کاخ سفید با صدور دستورات اجرایی مانع از ورود مهاجران از چند کشور اسلامی شد و بارها با تاکید بر ساخت دیوار مرزی تلاش می کند از ورود مهاجران  از مرز مکزیک جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha