اولویت دولت، مبارزه به فساد و بهبود روابط با گروه های اجتماعی است

رشت - ایرنا - وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اولویت دولت تدبیر و امید؛ مبارزه با فساد، بهبود روابط با گروه های مختلف اجتماعی و مبارزه با فقر براساس وعده های رییس جمهوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت افزود: مبنای ما حفظ بیت المال، حفظ حقوق مردم و اعلام آمار واقعی به آنان است.
وی با اشاره به كودتای 28 مردادماه ادامه داد: بزرگترین درس از 28 مردادماه این است؛ وقتی مردم ناامید می شوند كه بین نخبگان و گروه های مرجع اختلاف افتد و به همین ترتیب، دولتی هرچند محبوب متزلزل می شود.
وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی دلیل خنثی كردن توطئه های دشمنان را تاكنون امیدوار نگه داشتن مردم دانست و افزود: انسجام در كشور را توانستیم زیر نظر رهبری حفظ كنیم.

** پرستیژ كشور در عرصه جهانی بالا رفت
ربیعی در ادامه سخنانش، با بیان اینكه دولت تدبیر و امید چند سیاست را همزمان دنبال كرده، نخستین سیاست را ژئوپولیتك سیاسی در مذاكرات هسته ای خواند و با اشاره به جمع بندی مذاكرات هسته ای در وین اظهار كرد: در سایه حمایت های رهبری و تدبیر دولت، پرستیژ كشورمان در عرصه بین المللی ارتقاء یافته است.
وی ادامه داد: این مهم در كنار فراهم شدن ظرفیت های سرمایه گذاری، از دستاوردهای بزرگ دولت است.
ربیعی بزرگترین مخالفان جمع بندی مذاكرات هسته ای را رژیم صهیونیستی ذكر و بیان كرد: خوشحالیم كه این رژیم غاصب، یك بار دیگر از ما عصبانی باشد.
وی با بیان اینكه نباید انتظار فزاینده از جمع بندی مذاكرات هسته ای داشته باشیم، گفت: انتظار فزاینده، آسیب این موفقیت است.

* گشایش سرمایه گذاری در كشور از دستاوردهای دولت است
وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی یكی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را گشایش در حوزه سرمایه گذاری خواند و گفت: در دولت تدبیر و امید گشایش هایی در حوزه سرمایه گذاری اتفاق افتاد و بسیاری از شركت های خارجی، برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ابراز تمایل كرده اند كه هم عزت را برای كشور دارد و هم تعامل با سایر كشورها را.
وی افزایش واردات را یك آفت برای كشور دانست و گفت: متاسفانه با واردات در زمینه چای و برنج ، ذائقه ایرانیان برای چای تغییر كرد و درباره برنج نیز با واردات بی رویه برنج، این مسئله در حال رخ دادن بود در حالیكه نباید بگذاریم این اتفاق بیافتد و دولت به این موضوع توجه دارد.

* نگاه دولت، نگاهی صدقه ای به مردم نیست
ربیعی با بیان اینكه سیاست رفاهی از سیاست های اصلی دولت است، گفت: دولت، نگاه جبرانی و صدقه ای ندارد چراكه رفاه، حق مردم است.
وی با اشاره به شناسایی زنان و كودكان دارای سوء تغذیه تصریح كرد: طی سال گذشته به حدود 10 میلیون نفر سبدهای غذایی برای مقابله با كمبود كالری و پروتئین اعطا كردیم.
وی ادامه داد: تاكنون در دولت تدبیر و امید، 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و مطالعات ما نشان می دهد تقریبا بخش اعظمی از افرادی كه بیمه شده اند، حاشیه نشین بودند.
ربیعی دفترچه های بیمه را اوراق بهادار خواند و افزود: فراهم كردن شرایط استفاده بهتر از دفترچه های بیمه های درمانی و سلامت، روندی است كه دولت پیشرفت آن را متوقف نخواهد كرد.
وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی اجباری شدن مشاوره ژنتیكی، اجرای طرح های مسكن اجتماعی، شناسایی افراد دارای سوء تغذیه در كشور و تقویت سفره های آنان را از دیگر اقدامات دولت در بخش سیاست های رفاهی عنوان كرد.

* بهبود شاخص های اشتغال در گیلان ملموس است
وی به كاهش نرخ بیكاری در گیلان نیز اشاره و اضافه كرد: براساس بررسی های این وزراتخانه، بهبود شاخص های اشتغال در گیلان ملموس است.
وی با بیان اینكه آمارهای مركز آمار ایران نیز گویای كاهش شاخص بیكاری در گیلان است، گفت: روند بهبود شاخص های ایجاد اشتغال در این استان در بررسی هایی كه این وزارتخانه نیز انجام داده، به خوبی مشاهده شده است.
ربیعی تصریح كرد: بیش ترین حجم ایجاد اشتغال در گیلان، مربوط به مشاغل كسب و كار خرد بوده است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی صدور بیمه های اجباری اشتغال در استان را دارای افزایش دانست و افزود: حدود پنج درصد، به بیمه شدگان اجباری اشتغال در گیلان اضافه شده و سه هزار نفر نیز از شمار افرادی كه تحت پوشش بیمه بیكاری بوده اند، كاهش یافته است.
ربیعی اهتمام مسوولان گیلان برای كاهش جمعیت بیكار استان را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به ظرفیت هایی همچون گردشگری، كشاورزی، شیلات و فرش دستباف؛ می توان در جهت افزایش اشتغال در گیلان اقدامات موثرتری انجام داد.
علی ربیعی وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر پنجشنبه خط تولید پنیر uf 400 و پنیر حلب شركت پگاه گیلان در رشت را افتتاح كرد. وی همچنین در جمع قشرهای مختلف مردم لاهیجان اعم از كارگران، تشكل های تعاونی، صنفی، كارفرمایی حضور یافت و با آنان گفت وگو كرد. عملیات اجرایی ساخت مجموعه فرهنگی - ورزشی كارگران شهرستان رودسر در شرق استان گیلان نیز عصر پنجشنبه با حضور علی ربیعی آغاز شد.
وزیر تعاون ، كار و رفاه اجتماعی همچنین عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز درگذشت دكتر محمد معین در شهرستان آستانه اشرفیه حضور یافت.
علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی روز جمعه و در آخرین روز از سفر خود به گیلان، با تشكل ها و نهادهای مدنی از جمله اعضای كانون های شوراهای اسلامی كار و كارآفرینان و انجمن صنفی كارفرمایان و اتاق تعاون استان دیدار می كند.ك/2
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها