۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۱۷
کد خبر: 81119402
T T
۰ نفر
مسوولين دانشگاه ها بايد از برنامه هاي فرهنگي دانشجويان حمايت كنند

سنندج - ايرنا - حمايت و پشتيباني بيشتر مسوولين دانشگاه هاي استان كردستان از برنامه هاي فرهنگي، مهمترين خواسته دانشجويان استان است كه در ديدار با نماينده ولي فقيه در كردستان بر آن تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا، جمعي از فعالان فرهنگي و رابطين مهدويت در دانشگاه هاي استان كردستان در ديدار صميمي با نماينده ولي فقيه در استان، خواستار همراهي و پشتيباني معنوي و مالي بيشتري از مسوولين دانشگاه ها براي اجراي برنامه هاي خود شدند.

آنها با اشاره به گستردگي حوزه فعاليت هاي فرهنگي بويژه فرهنگ ديني در دانشگاه ها، خواستار اختصاص بودجه هاي بيشتري به اين حوزه شدند.

حمزه موسوي نماينده دانشگاه آزاد اسلامي سنندج در اين نشست به بخشي از فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر اشاره كرد و گفت: مسوولين دانشگاه بايد در سال جاري كه به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي مزين شده حمايت بيشتري از فعاليت هاي فرهنگي دانشجويان داشته باشند.

وي تعيين نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد سنندج و نظارت بيشتر دفتر نماينده ولي فقيه استان را بر برنامه هاي اين دانشگاه خواستار شد و گفت: پشتيباني و حمايت دفتر نماينده ولي فقيه استان هميشه در موفقيت هاي برنامه فرهنگي موثر بوده و هست.

رحيمي نماينده دانشگاه علوم پزشكي كردستان نيز در اين نشست، از عدم انسجام فعاليت هاي فرهنگي در دانشگاه هاي استان انتقاد كرد و خواستار ساماندهي فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه هاي استان به صورت متمركز شد.

وي برگزاري دوره هاي آموزشي را براي فعالان فرهنگي و رابطين بنياد مهدويت در دانشگاه ها بسيار ضروري و حايز اهميت خواند و افزود: براي بالا بردن سطح اثر بخشي اين برنامه ها بايد براي فعالان فرهنگي دوره هاي تخصصي گذاشته شود.

وي بستر سازي جامعه براي ظهور امام مهدي (ع) از سوي فعالان فرهنگي را نيازمند برنامه هاي قوي و تاثيرگذار خواند و اعلام كرد: براي تحقق اين مهم بايد بيشتر و با برنامه ريزي دقيق تلاش كنيم.

سعيد بشيري نماينده دانشگاه مذاهب اسلامي در سنندج هم در اين نشست گفت: تلاش براي ايجاد وحدت بين شيعه و سني بايد اولويت فعاليت هاي فرهنگي دانشجويان قرار گيرد.

وي نبود مسوول و متولي فرهنگي در دانشگاه مذاهب اسلامي سنندج را براي مديريت و هدايت برنامه هاي اين دانشگاه به عنوان يك ضعف مطرح و خواستار رفع آن شد.

وي كمبود اعتبارات فرهنگي دانشگاه مذاهب اسلامي سنندج را براي پيشبرد برنامه هاي دانشجويي بسيار مهم خواند و خواستار اختصاص اعتبارات بيشتري به اين حوزه شد.

ابولفضل كريمي از بنياد فرهنگي مهدويت شهر سريش آباد نيز در اين جلسه خواستار همراهي و همكاري دانشجويان با بخش بيرون از دانشگاه شد.

وي با اشاره به اينكه بنياد فرهنگي مهدويت سريش آباد با 220 عضو در حال فعاليت است خواستار هماهنگي بيشتر جامعه دانشگاهي با شهروندان در محلات و ديگر شهرهاي استان شد.

وي راه اندازي يك سايت مشترك بين فعالان فرهنگي دانشگاه ها و ديگر مراكز فرهنگي را پيشنهاد داد و گفت: ايجاد سايت اطلاع رساني در اين زمينه يك ضرورت است.

در اين نشست صميمي كه فعالان فرهنگي و رابطين مهدويت در دانشگاه ها حضور داشتند چند تن از بانوان رابط فرهنگي دانشگاه ها نيز دغدغه ها و كمبودهاي حوزه فعاليت هاي خود را مطرح كردند كه از سوي نماينده ولي فقيه در كردستان مورد بررسي قرار گرفت.ك/4

533/7354

سرخط اخبار استان‌ها