۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85478103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسافران بیقرار+فیلم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبر: 85478103
مسافران بیقرار+فیلم

سنندج- ایرنا- حدود ۱۷ سال پیش بود که اسمش را برای یک مسافرت ثبت کرد؛ مسافرتی که سال‌ها در رویای آن بسر می برد و الان بعد از سال ها قرعه به نامش افتاده و قرار است راهی سفر شود.

به گزارش ایرنا، این روزها سخت در تکاپوی فراهم کردن مقدمات سفر است، جنب و جوش خاصی خود و خانواده‌اش را فرا گرفته، آنقدر بیقرار است که انگار برای اولین بار است به مسافرت می رود.

البته در این سفر تنها نیست و همسرش هم همراه اوست و این همراهی شوق و ذوق این زن و شوهر چشم انتظار و بیقرار را چندین برابر کرده است، به چهره شان که نگاه می کنی ناخودآگاه آرزو می کنی کاش همسفر آنان بودی.

محمد ملکی و همسرش شرافت زاهدی زن و شوهر حدود ۶۵ ساله ای هستند که بعد از سال‌ها انتظار به آروزی دیرینه خود رسیده و در روزهای آینده راهی سفری می شوند که آرزوی هر مسلمانی است.

آنان زائر و مسافرخانه خدا هستند و شور و شوق این روزهایشان نشات گرفته از دیدار یار حقیقی است، با آنان و تعدادی دیگر از همسفرانشان در یکی از کارگاه های آموزشی که اداره کل و حج و زیارت برای آشنایی با نحوه بجای آوردن مناسک حج برگزار می کند، آشنا شدم.

نزدیکشان می شوم و اجازه می خواهم کنارشان بنشینم؛ با روی باز پذیرایم می شوند، وقتی دلیل لبخندهای گاه و بیگاه شان را می‌پرسم، می‌گویند: سفر به خانه خدا بزرگترین آرزویمان در طول سال ها زندگی بوده است، مگر می شود خوشحال نباشیم.

آقای ملکی اظهار کرد: این روزها بیشتر از تمام سال‌هایی که انتظار کشیده‌ایم، استرس داریم هنوز هم باورمان نمی شود که رهسپار خانه خدا هستیم و قطعا تا لحظه‌ای که به مقصد نرسیم آرام و قرار نداریم.

همسرش هم می گوید: می ترسم قبل از اینکه به خانه خدا برسیم چراغ عمرم خاموش شود، این روزها تنها دغدغه فکری‌مان این است و بی شک طواف خانه خدا و زیارت رسول الله نصیبمان شود، آرزوی دیگری نداریم.

مسافران بیقرار+فیلم

آنطرف تر بانوی میانسالی که لباس سفید به تن کرده، تسبیح بدست دارد و به پهنای صورت اشک می ریزد توجهم را به خود جلب می کند، کنارش می نشینم و می گویم این ها اشک شوق است یا ....

با گوشه روسری اش اشک‌هایش را پاک می کند و می گوید: بله اشک شوق است، مگر می شود مسافر خانه خدا باشی و اشک شوق نریزی؟ هنوز هم باورم نمی شود طواف خانه خدا و زیارت رسولش نصیبم شده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که یک ماه دوری از عزیزان و خانواده برایش سخت نیست گفت: قطعا دلتنگ می شوم بویژه برای نوه‌هایم اما شوقی که برای این سفر دارم بر دلتنگی عزیزانم می چربد.

در گوشه دیگری از سالن مرد جوانی را می بینم که نمی دانم زائر است یا یکی از همراهان زائران، وقتی از او می پرسم، می گوید: شکر خدا من من هم یکی از مسافران خانه خدا هستم و خیلی خوشحالم که در اوج جوانی این سفر معنوی نصیبم شده است.

از او می پرسم چه حسی دارد که در سن جوانی مسافر خانه خدا شده است که با لبخندی بر لب گفت: احساسی که این روزها دارم غیرقابل توصیف است، اصلا باورم نمی شود، احساس می کنم خواب می بینم، شب ها تا نیمه های شب از شوق و ذوق این سفر خواب به چشمانم نمی آید.

وی اظهار کرد: امیدوارم تمام مسلمانان روزی مسافر این سفر شوند و من و سایر زائرانی نیز که امسال قرعه به نامشان افتاده است نیز بتوانیم بدون هیچ مشکلی به این سفر معنوی برویم.

می خواهم با چند نفر دیگر صحبت کنم اما دوره آموزشی زائران شروع می شود و به ناچار گوشه ای از سالن می نشینم و نظاره گر اشتیاق وصف ناشدنی این مسافران سرزمین وحی می شوم.

زائران در این دوره های آموزشی بصورت عملی و تئوری با مناسک حج، با نحوه پوشیدن لباس احرام و بقیه چیزها آشنا می شوند.

اعزام زائران کردستانی از هفتم خرداد

مسافران بیقرار+فیلم

اعزام کاروان‌های حجاج کردستانی به سرزمین وحی از هفتم خرداد ماه جاری آغاز و ۱۱ خرداد ادامه خواهد داشت و بیش از هزار زائر در قالب ۱۰ کاروان از شهرهای مختلف استان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان در این رابطه اظهار کرد: امسال هزار و ۱۴۵ نفر از زائران کردستانی شامل ۶۰۸ نفر از بانوان و ۵۳۷ نفر از آقایان در قالب ۱۰ کاروان به حج تمتع مشرف می شوند.

کاوه شیرزادی افزود: کاروان های حج تمتع امسال شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع است که از هفتم تا یازدهم خرداد ماه و از طریق ایستگاه پروازی همدان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این سفر معنوی ۳۲ نفر از عوامل و کارگزاران حج و زیارت زائران را همراهی می کنند، گفت: جوانترین زائر از استان کردستان ۱۶ سال و مسن‌ترین زائر نیز ۱۱۲ سال سن دارد و میانگین سنی زائران نیز ۶۴ سال است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان یادآور شد: تمام اقدامات لازم برای اعزام کاروان از جمله برگزاری ۱۲ جلسه آموزشی، معاینات پزشکی زائران انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha