اصفهان در طرد اتباع خارجی غیرمجاز پیشتاز است

اصفهان-ایرنا-رییس سازمان ملی مهاجرت گفت: اصفهان در طرد اتباع خارجی غیرمجاز رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، عبدالله مبینی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان در استانداری افزود: برای اثربخشی این فرایند لازم است گلوگاه‌های استانی مسدود و فضا برای اتباع غیرمجاز ناامن شود.

رییس سازمان ملی مهاجرت گفت: در کنار طرد اتباع خارجی غیرمجاز پیشگیری از حضور دوباره آنان نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: ۴۰طرح برای ساماندهی اتباع خارجی برنامه‌ریزی شده که لازم است همزمان با یکدیگر اجرایی شوند تا به نتایج قابل توجهی دست یابیم.

مبینی تصریح کرد: در خصوص طرد اتباع خارجی غیرمجاز با جدیت پای کار هستیم و نخستین رویکرد در سازمان ملی مهاجرت بازگشت حداکثری اتباع غیرمجاز به کشورهای مبدا است.

استاندار اصفهان در این جلسه گفت: انتظار می‌رود در ساماندهی اتباع خارجی پشتیبانی لازم در سطح ملی نیز از استانها انجام شود.

سیدرضا مرتضوی ادامه داد: تأمین هزینه و نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه انتظامی و در بخش طرد اتباع، برای اجرای موفق این طرح ضروری است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سازمان ملل لازم است بیش از پیش در حوزه اتباع خارجی ورود کند، افزود: اگر برنامه‌ریزی مشخصی پس از طرد اتباع نباشد و با آنها با قاطعیت برخورد نشود انگیزه‌ ساماندهی اتباع در نیروها از بین می‌رود و با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: مساله ما در حوزه اتباع خارجی تغییر بافت جمعیت و فرهنگ به دلیل حضور آنها در برخی مناطق استان است.

محمدرضا جان نثاری ادامه داد: انتظار می رود در کشور ما نیز مشابه آنچه با تبعه‌های خارجی در سراسر دنیا برخورد می‌شود پیش برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: تبعه خارجی در کشور ما باید بر اساس ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی اسکان یابد، تحصیل کند و به مشاغلی که مجاز است مشغول شود.

جان‌نثاری بر ضرورت شفافیت قوانین این حوزه تاکید کرد و گفت: هرگونه ابهام در این خصوص باعث می‌شود تا در ساماندهی اتباع خارجی با مشکل مواجه شویم.

به گزارش ایرنا و به گفته مسوولان، اتباع ۲۴ کشور خارجی در اصفهان اقامت دارند که بیشتر آنها افغانستانی‌های مقیم استان هستند.

۱۲ شهرستان نطنز، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور و بیابانک و اردستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های آران و بیدگل دارای ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال برای اتباع افغانستانی هستند ولی اتباع قانونی و مجاز می‌توانند در ۱۶ شهرستان دیگر استان حضور داشته باشند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha