پرداخت دیه به كشاورزان آسیب دیده شرق اصفهان / با مقصران پرتاب خمپاره به سپاهان شهر برخورد شد

اصفهان - ایرنا - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان از پرداخت 67 میلیارد ریال دیه به كشاورزان شرق اصفهان توسط نیروی انتظامی و برخورد قضایی با مقصران پرتاب خمپاره به سپاهان شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم مهرانفر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات وارد شده به كشاورزان شرق اصفهان درجریان اعتراض های چند سال پیش گفت: اگر چه نیروی انتظامی از جنبه عمومی جرم تبرئه شد ولی از جهت خصوصی محكوم به پرداخت دیه 6 میلیارد و 700 میلیون تومانی شد.
وی با اشاره به تلاش های گسترده سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در این زمینه اظهار كرد: این میزان دیه در سه قسط تا پایان سال گذشته از سوی نیروی انتظامی پرداخت شد.
شماری از كشاورزان شرق اصفهان،چهارم اسفند ماه سال91 دراعتراض به قطع حق آبه كشاورزی تجمع كردند كه این اقدام به درگیری و آسیب دیدگی شماری از كشاورزان منجرشد.
پرونده این درگیری پس از شكایت كشاورزان در محاكم قضایی بررسی و به صدور رای مبنی بر پرداخت دیه به كشاورزان آسیب دیده منجرشد.
رییس سازمان قضایی استان اصفهان همچنین درباره پرونده برخورد گلوله خمپاره به منطقه مسكونی سپاهان شهر اصفهان در سال گذشته، افزود: این پرونده با دقت بررسی شد و پس از تعیین تكلیف و مقرر شدن دیه برای شكات، نسبت به افرادی كه سهل انگاری كرده بودند، برخورد مقتضی صورت گرفت.
بیستم خرداد سال گذشته یك شیء انفجاری كه بعدها خمپاره یا توپ جنگی عنوان شد از مكانی نامعلوم به سمت شهرك مسكونی سپاهان شهردر شمال اصفهان شلیك شد.
یكی از مقامات ارشد نظامی در گفت و گو با رسانه ها اعلام كرد كه مقصر این حادثه یكی از مراكز آموزشی بوده و ستادكل نیروهای مسلح آن را شناسایی كرده و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی كرده است.
این حادثه تلفات جانی در برنداشت.
مهرانفر در ادامه این گفت و گو با اشاره به گستردگی وتنوع یگان های نظامی حاضر در استان اصفهان، گفت: دراستان اصفهان 25 یگان عمده سپاه، 15 یگان عمده ارتش، 12 یگان وزارت دفاع و چهار یگان عمده نیروی انتظامی فعالیت دارند و بعد از تهران بیشترین گستردگی نیروهای مسلح را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینكه آمار جرایم دربین نیروهای مسلح حاضر در اصفهان بسیار پایین است، افزود: البته حتی یك جرم نیز در بین نیروهای مسلح بسیار زیاد است.
وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان در بین سایر استان ها برای چهارمین بار رتبه اول رتبه نخست را از منظر استانداردهای لازم به خود اختصاص داده است.
./7134/ت/ 6022
۰ نفر