یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز یزد گفت: سود اجرای طرح فاضلاب باید به صورت کامل و شفاف صرف و سهم شهرستان شود که یکی از مطالبات مهم و همیشگی شهروندان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام "عبدالرضا محی‌الدینی" یکشنبه شب در جمع تعدادی از نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه افزود: پرداخت سود اجرای طرح فاضلاب به شهر، جزو مطالبات مردم و تحقق آن یک نیاز اساسی و موجب اعتماد است.

وی با بیان اینکه در مهریز خیران زیادی هستند که در اجرای طرح‌های مختلف همکاری دارند گفت: باید در این خصوص دولت هم نسبت به اختصاص بودجه کافی و حق و حقوق شهروندان نیز دقیق و شفاف اقدام کند.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه مردم مهریز بسیار نجیب و مدافع انقلاب و نظام اسلامی هستند بیان کرد: باید دولت در کنار اقداماتی که خیران انجام می‌دهند بیش از گذشته برای اجرای طرح ها و برنامه‌ها بهتر از همیشه در شهرستان پیگیری و ورود کند.

محی‌الدینی با بیان اینکه مهریز همیشه یک شهرستان خوش آب و هوا در استان یزد بوده گفت: اینکه برخی مواقع مهریز را شهری آلوده اعلام می‌کنند به هیچ وجه پذیرفته نیست و برای حل مشکل و پیشگیری از آن باید اقدام شود.

امام جمعه مهریز از وجود برخی معادن شن و ماسه و آلایندگی آنها در شهرستان انتقاد کرد که موجب نارضایتی شهروندان شده و باید برای حل مشکل برای همیشه شفاف، متولیان تصمیم گیری عاجل داشته باشند.

محی الدینی به اهمیت توجه مسئولان به مسائل فرهنگی در شهرستان اشاره کرد و گفت: به شدت در این بخش در منطقه مشکل داریم و به بودجه و حمایت بیشتر نیاز است.

وی تصریح کرد: اگر برای مسائل فرهنگی که به بودجه و برنامه نیاز است اقدام نشود بیش از گذشته نسل جوان دچار آسیب می‌شود و اصلا در این موضوع نباید کوتاهی شود.

امام جمعه مهریز بیان کرد: باید مسائل شهرستان در ابعاد مختلف با استفاده از نظرات و طرح های دلسوزان و نخبگان رصد و سپس در قالب برنامه دقیق و شفاف بر حسب اولویت اقدام موثر صورت گیرد.

محی الدینی به اهمیت پرسشگری و مطالبه گری در چارچوب مقررات و به نحو عالمانه در شهرستان اشاره کرد و همراهی و پیگیری امور مختلف را توسط مردم و مسئولان خواستار شد.

وی بیان کرد: مردم مومن و ولایتمدار مهریز از مسئولان توقع دارند حق شهرستان بی کم و کاست داده شود که این امر موجب امید و ارتقای اعتماد عمومی می‌شود.

در این نشست مسائل و مشکلات شهرستان در بخش‌های مختلف مطرح و بر ضرورت پیگیری و تحقق اهداف تاکید شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.