سنندج- ایرنا- مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: قیمت انواع نان در نانوایی‌های استان به طور میانگین ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد.

شهریار حنیفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات هشتمین جلسه تنظیم بازار کشور و دستور رییس سازمان جهاد کشاورزی سه جلسه کارشناسی در ارتباط با قیمت نان در استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه  استعلام قیمت نان از سه استان همجوار شامل کرمانشاه، زنجان و همدان گرفته شد، افزود: قیمت نان در کردستان با استان‌های همجوار همسان‌سازی شد و در نتیجه به طور متوسط قیمت انواع نان در این استان ۲۷ درصد افزایش یافت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در این مدت خبازان برای جبران هزینه‌های خود و پایین بودن نرخ نان اقدام به کم فروشی می‌کردند که با افزایش قیمت نان با این اقدام به شدت برخورد می‌شود.

حنیفی اضافه کرد: علاوه بر بازرسان سازمان جهاد کشاورزی از نیروهای بسیجی هم برای نظارت و بازرسی از خباری‌ها بهره‌گرفته می‌شود و این افراد هم بر کمیت وهم کیفیت نان نظارت می‌کنند.

وی اعلام کرد: قیمت نان لواش یارانه‌ای یک با وزن چانه ۱۶۰ گرم چهار هزار ریال، سنگک یارانه‌ای نوع یک با وزن ۴۵۰ گرم هر قرص نان ۱۷ هزار ریال، قیمت سنگک یارانه‌ای نوع ۲ با وزن ۴۵۰ گرم هر قرص نان ۲۰ هزار ریال شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: قیمت بربری ساده روستایی نوع یک با وزن چانه ۴۵۰ گرم هم به ۱۴ هزار ریال، بربری ساده نوع ۲ با وزن چانه ۴۵۰گرم به ۱۵ هزار ریال، بربری گرده روغنی نوع ۲ با وزن چانه ۳۵۰ گرم به ۱۵ هزار ریال افزایش یافته است.

حنیفی با بیان اینکه بربری سفارشی پرکنجد ۱۰ هزار ریال به قیمت نان اضافه می‌شود، اضافه کرد: قیمت سنگک ماشینی نوع یک و نوع ۲ به ترتیب هر کیلوگرم ۳۸ هزار ریال و ۴۴ هزار ریال شده است.

وی ادامه داد: قیمت نان لواش یارانه‌ای نوع یک تنوری(سنتی) با وزن چانه ۱۴۰ گرم چهار هزار ریال،نان تافتون ماشینی نوع ۲ با وزن چانه ۲۸۰ گرم هفت هزار ریال، نان تافتون ماشینی نوع ۲ سنتی تنوری با وزن چانه ۱۵۰ گرم هفت هزار ریال شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ناظران بر وزن چانه و هر قرص نان نظارت خواهند داشت و در صورت مغایرت با آنچه اعلام شده برای متخلفان پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.