۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84663154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عرضه کالاهای اساسی در بازار و چند خبر کوتاه دیگر از کردستان

سنندج- ایرنا- افزایش عرضه کالاهای اساسی به ویژه برنج، گوشت سفید و قرمز در کردستان، تولید ۵۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان قروه و تجلیل از مربیان برتر ورزشی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست از جمله اخبار کوتاه استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان از توزیع کالاهای اساسی به طور گسترده در آستانه فرا رسیدن ایام عید خبرداد و اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار شده و در این راستا برنامه ریزی‌های لازم برای توزیع مناسب کالاهای اساسی در ایام عید انجام شده است.

پیمان اسکندری اضافه کرد: بزودی کمیته نظارت بر تامین کالاهای شب عید، متشکل از تعاون روستایی، مدیریت بازرسی، نماینده استانداری، حراست سازمان و مدیریت توسعه بازرگانی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی برای کالاهای اساسی به ویژه مرغ، گوشت قرمز و برنج انجام شده و برای عید به مقدار فراوان در بازار عرضه خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: نظارت بر تامین و عرضه سیب زمینی در بازار افزایش خواهد یافت و جلسات مرتبط با آرد و نان هم به طور منظم برگزار و تدابیر لازم برای تامین نام مردم استان اندیشیده شده است.

اسکندری افزود: در تامین شکر و روغن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و تا پایان سال بیشتر کالاهای اساسی در سامانه بازرگام بارگذاری خواهد شد.


هشت مربی ورزشی برتر در کردستان تجلیل شدند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در مراسم تجلیل از مربیان ورزشی برتر استان اظهار داشت: از آنجا که جامعه ورزشی از مهمترین اقشار در اشاعه فرهنگ زیست محیطی هستند لذا تصمیم به برگزاری چنین مراسمی گرفته شد.

خیرالله مرادی با اشاره به اینکه ورزش به ویژه فوتبال به عنوان یک صنعت جذاب موجب شده در تمام دنیا طرفداران بی شماری داشته باشد، افزود: از این ظرفیت گرانبها باید در راستای آگاهسازی و آموزش های موثر زیست محیطی استفاده کرد.

وی یادآور شد: اگر تعداد محیط بانان استان را ۱۰ برابر وضعیت کنونی افزایش دهیم و آنها را به تمام امکانات روز و سلاح تجهیز کنیم نمی توانیم از محیط زیست حفاظت کنیم مگر مردم در این مهم مشارکت کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اشاره به اینکه محیط زیست متعلق به فرد، اشخاص یا یک ایدئولوژی خاصی نیست، گفت: در بحث آموزش، استمرار نقش تعیین کننده‌ای در ثبات یا تغییر یک رویه دارد و امیدواریم با همراهی و همکاری مربیان ورزشی در زمینه آموزش، کارهای ارزشمندی انجام شود.

در پایان این مراسم از هشت نفر از مربیان ورزشی متشکل از فرهاد شریف پور، پیام محمدی، سامرندصالحی، اسعد امجدی، اسماعیل سرچمی، حبیب الله دبستانی، فرید مبارکی و خانم سهیلا حقگو تجلیل شد.

سالانه ۵۵۰ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان قروه تولید می شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سفر به شهرستان قروه در بین مردم این شهرستان اظهار داشت: قروه به لحاظ کشاورزی یک شهرستان استراتژیک است به گونه‌ای که از سه میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در استان ۵۵۰ هزار تن آن در این شهرستان تولید می شود.

پیمان اسکندری اضافه کرد: با وجود معادن و صنایع در شهرستان قروه، ۱۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این شهرستان وجود دارد که تاثیر زیادی در اشتغال این منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه گندم، جو، سیب زمینی و خیار از مهمترین محصولات تولیدی در شهرستان قروه است، گفت: ۹ هزار راس دام سبک و ۷۰۰ راس دام سنگین فقط در منطقه دلبران این شهرستان وجود دارد که منجر به اشتغال برای حدود ۲ هزار نفر شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: گسترش و توسعه صنعت دامداری و دامپروری مورد توجه بخش کشاورزی استان است که با شناسایی ظرفیت های شهرستان قروه اجرایی می شود.

اسکندری اضافه کرد: دیدارهای چهره به چهره مسوولان بخش کشاورزی با بهره‌برداران در همه شهرستان‌های استان برای بررسی موانع و مشکلات آنها افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha