ارومیه- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۸ هزار و ۷۷۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در این استان فعالیت می کند.

محمد دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این واحدها ۲۹۶ هزار و ۹۳۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: از کل واحدهای صنفی مستقر در استان ۲۳ هزار و ۵۴ واحد در رسته های تولیدی، ۵۶ هزار و ۸۰۴ واحد صنفی در رسته های توزیعی، ۱۶ هزار و ۹۶۳ واحدصنفی در رسته های خدماتی و ۲۱ هزار و ۹۵۱ واحدصنفی در رسته های خدمات فنی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ساماندهی و رسیدگی به امور صنفی واحدهای صنفی در استان توسط ۲۳۳ اتحادیه و ۱۷ اتاق اصناف انجام می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: نظارت بر عملکرد این واحدها نیز توسط مدیریت نظارت و بازرسی اتاق ها اصناف با همکاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

دهقان گفت: در آذربایجان‌غربی ۶۱ مجتمع صنفی وجود دارد که ۲۳ مجتمع بهره برداری شده، ۱۹ مجتمع در دست احداث و ۱۹ مجتمع نیز در دست مطالعه است.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی و ایجاد این مجتمع ها بیش از یک هزار و ۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که با راه اندازی این مجتمع‌ها برای ۲۳ هزار و ۶۱۸ نفر نیز زمینه اشتغال فراهم شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود.