۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83298671
T T
۰ نفر
نمایندگان در چارچوب قانون از حقوق كارگران دفاع می كنند

یزد - ایرنا - نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: نمایندگان برای ایفای حقوق كارگران در چارچوب قانون از منافع آنها دفاع می كنند.

به گزارش ایرنا ، محمد رضا صباغیان شامگاه سه شنبه به مناسبت هفته كار و كارگر (5 الی 11 اردیبهشت) افزود: مسئولان بعضی واحدهای تولیدی حق و حقوق كارگران را پرداخت نمی كنند البته در یزد و تهران هم از طریق وزارتخانه ها پیگیر موضوع هستیم.
نماینده شهرستان های ابركوه، مهریز، خاتم، بهاباد و بافق اظهار داشت: كارگران برای تسریع در رفع مشكلات خود می باید با برگزاری انتخابات و تعیین نماینده تشكل های كارگری، مسائل حقوقی خود را دنبال كنند و به عنوان نماینده مردم به جد پیگیر حقوق آنها هستم.
صباغیان با تاكید براینكه مشكلات كار و كارگری باید مورد توجه بیشتر مسئولان شهرستان و استان باشد، خاطرنشان كرد: اداره تعاون ، كار ورفاه اجتماعی پیگیر حق و حقوق كارگران باشد.

** مطالبات كارگران پیگیری شود
همچنین چند تن از كارگران به بیان مسایل و مشكلات حوزه خود پرداختند و از نماینده مردم ابركوه در مجلس خواستند، پیگیر مطالبات آنها باشند.
همچنین پرداخت پاداش پایان 30 سال خدمت كارگران همانند كارمندان كشور و لشكری، بررسی مسائل و مشكلات حقوقی در واحدهای تولیدی و صنعتی نیز مورد تاكید قرار گرفت.

** ایجاد اشتغال در اولویت كارها باشد
همچنین رئیس اداره تعاون ابركوه اظهار داشت: ترویج فرهنگ كار گروهی، ایجاد اشتغال در اولویت برنامه های این اداره است.
ناصر زارع با تاكید بر اهمیت رونق تولید در اقتصاد منطقه اظهار داشت : قشرهای كارگری ، كارآفرینی و تشكل های كارگری باید در تحقق این شعار مهم اقتصادی رهبر معظم انقلاب تلاش كنند.
وی خاطرنشان كرد: حدود 240 طرح اشتغال زایی برای دریافت 300 میلیارد ریال وام خود اشتغالی در نوبت دریافت هستند.
زارع ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری سال 1395 تعداد بیكاران شهرستان 2 هزار و 450 نفر است كه 850 نفر آنان فارغ‌التحصیلان مراكز دانشگاهی هستند كه از سال 95 تاكنون با پرداخت وام و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زا تعداد جویندگان كار به 950 نفر كاهش‌ یافته است.
زارع تصریح كرد: از مجموع سه هزار بنگاه اقتصادی حوزه صنعت ، معدن ، كشاورزی ، دامداری ، خدمات ، اصناف و گردشگری ، یك هزار و 113 مورد بنگاه‌های اقتصادی است كه در این واحدها پنج هزار و 45 نفر مشغول كار هستند.
مراسم روز كار و كارگر با حضور جمعی از خانواده‌های كارگران و مسئولان محلی در سالن معلم همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از سوی انجمن صنفی كارگران ساختمانی و با همكاری اداره تعاون ابركوه برگزار شد.
همچنین از تعدادی پزشكان كه با انجمن صنفی كارگران ساختمانی همكاری داشتند و برخی از دستگاه های دولتی كه از انجمن صنفی كارگران حمایت كردند با اهدا لوح سپاس از آنان تجلیل شد.
مركز شهرستان 53 هزارنفری ابركوه در140كیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها