خلجی: دولت برای تکمیل سد گلورد مازندران هزار میلیارد تومان هزینه کرد

ساری - ایرنا - رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این که، دولت سیزدهم برای تکمیل سد گلورد هزار میلیارد تومان هزینه کرد، گفت: این سد که در سال ۱۳۹۸ نمایشی افتتاح شد با سرمایه گذاری جدید دولت به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی رسید.

سپهر خلجی روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: سد گلورد مازندران از جمله طرح های نمایشی بود که در اواخر دولت قبل افتتاح شد اما دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا کنون برای تکمیل این طرح هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تنش های آبی در شرق مازندران تکمیل این طرح یکی از ضرورت های مهم بود که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران گفت: همزمان با این سفر، مشکلات استان واکاوی و برای حل آنها به صورت میدانی تصمیم گیری شد.

خلجی با بیان این که، مصوبات دور اول سفر هیات دولت به مازندران بیش از ۷۰ درصد اجرایی و محقق شد، خاطرنشان کرد: عملکرد مازندران در این بخش بسیار درخشان بوده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به این نکته که مازندران توانست با اجرایی کردن مصوبه های سفر دستاوردهای ارزشمندی در اشتغال آفرینی و کاهش تورم در این استان ثبت کند، اضافه کرد: تعهد اشتغال این استان در دور اول سفر ۴۹ هزار نفر بود که با افزایش ۱۶۸ درصدی تعهد اشتغال این آمار به ۶۳ هزار نفر اشتغال در این خطه از شمال رسید.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۹ فرصت سرمایه گذاری در مازندران به ارزش ۱۶۴ میلیون دلار به ثبت رسید که آمار قابل توجهی است.

خلجی: دولت برای تکمیل سد گلورد مازندران ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرد

خلجی با بیان این که، شرکت های دانش بنیان در مازندران در دولت سیزدهم از ۹۴ شرکت به ۱۴۴ شرکت افزایش یافت، ادامه داد: محصول تولیدی در این شرکت ها از ۵۵۰ محصول به ۹۰۰ محصول تولیدی در این شرکت های دانش بنیان رسید.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر نقش دولت در فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و احیای کریدور شمال - جنوب که زمینه صادرات محصولات تولیدی مازندران را فراهم کرد، گفت: صادرات مرکبات از این استان از پنج هزار تن در سال‌های گذشته به ۷۹ هزار تن در سال جاری رسید که در این بخش شاهد رشد یک هزار و ۴۲۸ درصدی هستیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: نقش رسانه ها در بیان دستاوردهای نظام و دولت بسیار برجسته است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس دولت سیزدهم صبح دیروز (پنجشنبه) برای انجام دومین سفر استانی وارد مازندران شد و در این سفر دو روزه افزون بر پیگیری مصوبات سفر دور نخست، سخنرانی در اجتماع مردم ساری و نوشهر، از چندین طرح‌ عمرانی، زیرساختی بازدید و چند طرح مهم اقتصادی را افتتاح کرد. در پایان دور دوم سفر نیز مصوبه‌ها و طرح‌های جدیدی برای توسعه مازندران تصویب شد.

دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت صبح (پنجشنبه) آغاز شد و مازندرانی‌ها طی این ۲ روز در شهرهای مختلف استان با رئیس‌ دولت سیزدهم و تعدادی از دولتمردان دیدار کردند.

این سفر سومین برنامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۳ و شانزدهمین سفر استانی دور دوم بود و افزون بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان مازندران در این سفر برای تکمیل و ساخت طرح های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی استان مازندران در نظر گرفته شد.

بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، مرحله نخست تکمیل آبرسانی به شهر ساری، بوستان جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و سخنرانی در جمع پرشور و گسترده مردم ساری و نوشهر بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha