۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83129432
T T
۰ نفر
رزمی كاران آذربایجان غربی 3 مدال طلای جهانی كسب كردند

ارومیه- ایرنا- دبیر فدراسیون بودوی كشور گفت: قاسم صدفی، حجت بی درفش و رضا كامرانی رزمی كاران اهل شهرستان سلماس، سه مدال طلا و یك كمربندی حرفه ای در فستیوال جهانی 2018 باكوی جمهوری آذربایجان كسب كردند.

سعید سلیمان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فستیوال در 10 رشته رزمی با حضور بیش از یك هزار ورزشكار از 20 كشور جهان طی روزهای 17 تا 19 آذر ماه جاری برگزار شد.
وی بیان كرد: درفشی در دیدار فینال با برتری مقابل حریفی از كشور میزبان قهرمان شد و كامرانی با پیروزی برابر حریفی از عراق به مدال طلا رسید.
مربی تیم منتخب بودوی استان ادامه داد: صدفی با غلبه بر حریفی از گرجستان علاوه بر كسب سومین طلای تیم منتخب استان، در بخش مسابقات حرفه ای نیز با پیروزی مقابل ورزشكار میزبان كمربند طلایی این رشته را بر كمر بست.
سلیمان زاده كه مربیگری و سرپرستی تیم آذربایجان غربی را بر عهده داشت، بیان كرد: تیم آذربایجان غربی قرار بود پنج ورزشكار به این فستیوال جهانی اعزام كند ولی به دلیل مشكلات ویزا و شورای برون مرزی تنها سه ورزشكار به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران عازم این رقابت ها شد.
به گزارش ایرنا خردادماه امسال با اعطای احكام جداگانه اعضای كنفدراسیون آسیایی و فدراسیون ملی با حضور رییس فدراسیون جهانی در ارومیه معرفی شد.
عبدالله چمن گلی، كیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب رییس، دبیر كل و نایب رییس كنفدارسیون بودو آسیا شدند و در كنار آن احكام فدراسیون بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اكرم مهدی زاده نایب رییس و محمد سلیمان زاده دبیر فدراسیون ملی به آنها اهدا شد.
فدراسیون رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشكیل شده كه ریاست آن را امیر رسولی رییس هیات ورزشهای رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.
این رشته ورزشی یكی از سبك های هنرهای رزمی و در حال حاضر برای مردم نا آشناست؛ و یكی از سبك های هنرهای رزمی است كه پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشكیل فدراسیون جدید عملكرد مستقلی خواهد داشت.
شعار رشته ورزشی بودو ایجاد صلح و آرامش است و ورزشكاران این رشته اعتقاد دارند بهترین حمله همان خوب دفاع كردن است.
7156/2093

سرخط اخبار استان‌ها