۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 83437912
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسابقات اوراسیایی «بودو» در ارومیه آغاز شد

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83437912
مسابقات اوراسیایی «بودو» در ارومیه آغاز شد

ارومیه- ایرنا- دبیر گروه بودو کشور گفت: نخستین دوره مسابقات اوراسیایی این رشته از امروز /پنج‌شنبه/ با حضور رزمی‌کاران ایرانی و خارجی در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست ارومیه آغاز شد.

سعید سلیمان‌زاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات رزمی‌کارانی از کشورهای سوئد، پاکستان ۲ تیم، افغانستان ۲ تیم، ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، گرجستان، ترکیه، عراق و روسیه و ورزشکارانی از ایران حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ ورزشکار خارجی و ایرانی در سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در این رویداد بین‌المللی حضور دارند، گفت: این رقابت‌ها در رشته‌های فول‌کنتاک، کیوان‌رولز، سلاح‌های نمایشی و فردی و شکستن اجسام سخت در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تیم منتخب ایران در قالب ۲ تیم منتخب «الف و ب» با هدایت فرشید کریمی و کمال علی‌خواه از مربیان مجرب و باسابقه استان و کاپیتانی حجت بی‌درفش رزمی‌کار ملی‌پوش سلماسی در این دوره از رقابت‌ها حاضر است.

دبیر گروه بودو کشور گفت: فائق رافیف /Faeg rafiof/ رییس فدراسیون جهانی بودو فردا در جریان رقابت‌های فینال میهمان ویژه این مسابقات در ارومیه خواهد بود.

سلیمان‌زاده افزود: ورود و پذیرش تیم‌ها و مراسم وزن‌کشی ورزشکاران شامگاه چهارشنبه /۲۳ مردادماه/ انجام شد و مبارزه‌ها از ظهر امروز، پنج‌شنبه پس از برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و شامگاه جمعه به پایان می‌رسد.

وی گفت: ۱۲ داور از ایران و پنج داور از کشورهای افغانستان، ترکیه، جمهوری‌آذربایجان و پاکستان قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین اوایل ماه جاری نیز مسابقات قهرمانی بودو کشور با حضور ۵۰۰ بودوکار از ۱۳ استان کشور به مدت ۲ روز به میزبانی ارومیه و با قهرمانی تیم آذربایجان‌غربی برگزار شد و بر اساس نظر کمیته فنی، نفرات برتر پس از طی اردوهای تمرینی برای حضور در مسابقات ۲۰۱۹ اوراسیا انتخاب شدند.

رشته ورزشی بودو یکی از سبک‌های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت داشت و از این پس با تشکیل گروه رزمی جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.  
شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.  

خرداد سال گذشته با حضور رییس فدراسیون بودو جهان، احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیا و گروه بودو ایران اعطا شد و بر اساس آن عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب به عنوان رییس، دبیرکل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا معرفی شدند و در کنار آن احکام گروه رزمی بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی‌زاده نایب رییس و محمد سلیمان‌زاده به عنوان دبیر اهدا شد.  
گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی بر عهده دارد.  

۷۱۵۶/۳۰۷۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha