دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: نرخ شیوع اعتیاد در آذربایجان‌غربی کمتر از متوسط کشوری است

ارومیه- ایرنا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت عمومی آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری کمتر است که امید می رود روز به روز شاهد کاهش این شاخص در استان باشیم.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی عصر روز شنبه در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: این استان در این زمینه در بین استان های کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار بوده و در همه شاخص ها به ویژه نرخ شیوع در جمعیت عمومی از میانگین کشوری پایین تر است.

وی اضافه کرد: رویکرد مردمی در این زمینه و ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است و این افراد شهروندان ایرانی هستند و باید به این افراد کمک شود و در یک مکان امن نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرائم عمومی با ساماندهی معتادان متجاهر کاهش می یابد، اظهار کرد: از نظر اجتماعی نیز ساماندهی تاثیر مهمی برجامعه دارد و از نظر احساس امنیت روانی هم موثر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فرهنگ غنی شهروندان آذربایجان غربی در پایبندی به قوانین ادامه داد: قرار گرفتن در شاخصهای مطلوب در این زمینه بیانگر همکاری و تلاش همه مسوولان در این استان است.

سردار مومنی گفت: تمایل به مصرف مواد مخدر نیز در این استان نصف میانگین کشوری است که همه نشان از همت مسوولان در زمینه کار فرهنگی دارد.

وی افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر نیز آذربایجان غربی وضعیت افزایشی دارد که بیانگر تلاش مضاعف در این بخش است.

وی اضافه کرد: آمادگی مردم برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر نیز بالاست و گرایش به مصرف نیز بسیار پایین ارزیابی شده است که جای قدردانی از شهروندان و دستگاه ها دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در گفت و گو با استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا تجهیزات کنترلی برای استان در سال جاری افزایش یابد و ۲ دستگاه آشکارساز خودرویی و کامیونی برای استان تامین شود.

سردار مومنی ادامه داد: در زمینه تقویت زیرساخت ها نیز ۲ مقر ایست بازرسی مشخص و نوسازی و تجهیز انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر روز شنبه میهمان مسوولان آذربایجان غربی بود؛ او در این سفر علاوه بر افتتاح ۲ مرکز بازتوانی معتادان ماده ۱۶ مردان و زنان در ارومیه، در جریان فعالیت های صورت گرفته در حوزه زیرمجموعه خود قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha