آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود/ تداوم بارش‌های رگباری بهاری

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تقویت امواج ناپایدار بارشی در آذربایجان غربی دمای هوای استان نیز چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت امواج ناپایدار جوی در این منطقه به صورت افزایش ابر، رگبار متناوب باران و رعد و برق تا روز سه‌شنبه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا نیز کاهش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار بارشی امروز تقویت شده و بارش ها در نوار جنوبی و شمالی استان در مقایسه با مناطق مرکزی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به بارش ها در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت بارش ها در سردشت ۳.۲ میلی‌متر، تکاب ۲.۶ میلی‌متر و در بوکان و شاهین‌دژ نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای هفت درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha