۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 82970478
T T
۰ نفر
20درصد برق ادارات قم بايد از منابع تجديد پذير تامين شود

قم - ايرنا - مديرعامل شركت توزيع نيروي برق قم با ضروري خواندن مشاركت همه دستگاه هاي اجرايي در مديريت مصرف برق، گفت: از آغاز 6ماهه دوم سال جاري همه دستگاه هاي استان بايد 20درصد از برق مصرفي خود را از منابع خورشيدي و تجديد پذير تامين كنند.

به گزارش ايرنا، مهدي آهنين پنجه روز شنبه در جلسه ميز خدمت قم دراداره كل امور مالياتي اين استان، اظهار داشت: همه دستگاه ها بايد امكانات و تجهيزات لازم براي اين كار را تهيه و نصب نمايند.
وي با بيان اينكه براي احداث هر كيلو وات برق از طريق انرژي خورشيدي به 55ميليون ريال اعتبار نياز است، گفت: در حال حاضر برخي دستگاه هاي دولتي مانند شركت آب و فاضلاب و شركت گاز به سيستم برق خورشيدي مجهز شدند و اين امكان براي مشتركان خانگي و تجاري نيز وجود دارد.
آهنين پنجه با انتقاد از عملكرد اداره كل امور مالياتي در حوزه مديريت مصرف بواسطه استفاده از كولرهاي گازي متعدد و لامپ هاي پر مصرف اصلاح شيوه مصرف انرژي از سوي اين مجموعه را مورد تاكيد قرار داد، و گفت: در حالي كه بيشتر دستگاه هاي اجرايي با انعقاد تفاهم نامه در زمينه كاهش مصرف و توليد بخشي از برق مورد نياز خود، با شركت برق تعامل خوبي دارند، امورمالياتي اين تفاهم نامه كه مشمول اعمال تخفيف در بهاي برق مصرفي است، را امضاء نكرده است.

** مديركل دفتر فن آوري اطلاعات استانداري نيز با ابراز رضايتمندي خود از همكاري امورمالياتي با حوزه فن آوري اطلاعات گفت: برغم آنكه سامانه امور مالياتي به صورت متمركز بوده و تنها از طريق وزارت اقتصاد و امور دارايي در دسترس است، اما اين مجموعه در ارايه پاسخ به استعلام احراز هويت موديان مالياتي همكاري خوبي با دفتر فن آوري استانداري دارد.
اكرم روح پرور همچنين اذعان داشت: براي تحقق الكترونيكي كردن فرايند خدمات مالياتي و حذف حضور فيزيكي مردم براي دريافت خدمت، غير متمركز كردن سامانه مالياتي و امكان دسترسي به آن از داخل استان ضروري است.

** مديركل دفتر ارزيابي و عملكرد استانداري نيز با اشاره به اينكه ميز خدمت ايجاد شده با هيچ يك از موارد مندرج در دستورالعمل تكريم ارباب رجوع ارايه شده توسط دولت در سال 93مطابقت ندارد، گفت: اگر حتي چند مورد از اين آيتم ها با ميز شكل گرفته قابل تطبيق بود،ارزيابي مثبت از آن امكان داشت.
عزيزالله قرباني در عين حال با اذعان به بالا بودن شكايت ها و اعتراض هاي موديان از تعرفه هاي مالياتي افزود: پاسخگويي و رسيدگي به اين شكايت ها به نحو مطلوبي انجام مي گيرد‌، كه از نكته هاي مثبت عملكرد دستگاه ياد شده به شمار مي رود.

** معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نيز با اشاره به متنوع بودن خدمات قابل ارايه در اداره كل مالياتي استان، گفت: در اين مجموعه هر حوزه براي خود به صورت مستقل و جداگانه ميز خدمتي را تشكيل داده است.
رضا رحمتي افزود: ايجاد ميز خدمت با رويكرد مشاوره و اطلاع رساني از مواردي است كه در دستور العمل ابلاغي دولت تاكيد شده و ما در اين رابطه حاضر به همكاري كارشناسانه با حوزه ماليات هستيم.

** معاون ارزش افزوده اداره كل امور مالياتي قم نيز برون سپاري بخشي از خدمات، بويژه تنظيم اظهارنامه هاي موديان را از تحول هاي بوجود آمده در امور مالياتي استان از ابتداي دولت تدبير و اميد تاكنون ذكر كرد، و گفت: در حالي كه در سال 92روزانه بالغ بر 10هزار مراجعه مردمي براي پر كردن اظهارنامه داشتيم، بدون گرفتن مجوز از وزارت اقتصاد و تنها با مسئوليت خودمان امر تنظيم اظهارنامه هاي مذكور را به دفاتر پيشخوان دولت منتقل كرديم.
حسين بهشتي افزود: هم اكنون روزانه يكهزار مراجعه حضوري به اداره كل مالياتي استان انجام مي گيرد، كه اميدواريم با عملياتي شدن طرح سيستمي كردن فعاليت ها و خدمات مالياتي در كشور و استان از ابتداي سال 98، شاهد كاهش قابل توجه مراجعه ها و ارايه خدمات فيزيكي باشيم.
استاندار قم بر اساس بخش نامه و منشور تكريم ارباب رجوع دولت مصوب سال ۹۳، هياتي متشكل از معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي و مديران كل دفاتر اموراجتماعي، ارزشيابي، فن آوري اطلاعات، روابط عمومي و شركت توزيع نيروي برق را به منظور بررسي عملكرد دستگاه هاي اجرايي در موضوع ميز خدمت، مديريت مصرف و فن آوري اطلاعات تعيين كرده و اين گروه هفته گذشته در نخستين مرحله از اداره كل تامين اجتماعي و امروز نيز از اداره كل مالياتي بازديد و از نزديك نحوه ارايه خدمت آنها را مورد ارزيابي قرار دادند.
۷۴۰۳/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها