۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82169765
T T
۰ نفر
حجت الاسلام جمشيدي: حوزه هاي علميه خواهران در مقابله با آسيب هاي اجتماعي نقش ويژه اي دارند

قم - ايرنا - مدير حوزه هاي علميه خواهران گفت: حضور جدي حوزه هاي علميه خواهران در مقابله با آسيب هاي اجتماعي ضروري است و اين حوزه ها نقش ويژه اي در جلوگيري از افزايش اين آسيب ها و تبعات ناشي از آن دارند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي روز يكشنبه در آيين افتتاحيه دومين نشست مديران استاني حوزه هاي علميه خواهران در قم، افزود: طلبه هاي خواهر از گذشته حضور پر رنگي در عرصه مسائل فرهنگي و اجتماعي به ويژه در استان ها و مناطق محروم كشور داشته اند و اين حضور هم چنان ادامه دارد.
وي اضافه كرد: پاسخگويي به شبهه ها و سوال هاي شرعي و هم چنين برگزاري كلاس هاي مختلف از جمله فعاليت هايي است كه توسط طلبه ها و مبلغان حوزه علميه خواهران در استان هاي مختلف دنبال مي شود.
وي تاكيد كرد: براي توسعه كمي و كيفي فعاليت هاي طلبه هاي حوزه هاي علميه خواهران بايد برنامه ريزي ويژه اي صورت گيرد كه در اين راستا معاونت فرهنگي طرحي تدوين و به مديران استاني ارسال كرده است تا شاهد انجام اقدام هاي شايسته و ويژه اي از سوي طلبه ها باشيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار طلبه خواهر با موضوع هاي مختلف در وبلاگ نويسي در كوثر نت فعاليت مي كنند و 150 مدرسه قرآني نيز در مدارس حوزه هاي علميه فعال است.

** نظام آموزشي حوزه هاي علميه بايد اصلاح شود
جمشيدي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اصلاح نظام آموزشي در حوزه هاي علميه خواهران، گفت: برخي معتقد هستند در نظام آمورشي خواهران نيز مانند برادران بايد به بنيه علمي توجه ويژه اي شود و در مقابل برخي ديگر معتقد هستند كه خواهران ويژگي هاي خاصي دارند و نظام آموزشي بايد در همين راستا تدوين شود.
وي با بيان اينكه مسير براي ادامه تحصيل طلبه هاي خواهر فراهم است، افزود: نظام آموزشي حوزه هاي علميه خواهران پس از چند بار اصلاح هم چنان يكي از نقاط اصلي گله حوزه هاست و بايد درمان شود.
وي خطاب به مديران استاني حوزه هاي علميه خواهران، گفت: پيشنهادهاي اصلاحي را با توجه به اصول، مباني، اهداف و سياست هاي حاكم بر نظام تعليم و تربيت تنظيم و ارائه كنيد تا بسته جديد پيشنهادي براي ارائه به شوراي سياستگزاري تنظيم شود.
مدير حوزه هاي علميه خواهران سراسر كشور از مديران استاني درخواست كرد: نسبت به علت كاهش و يا افزايش پذيرش در برخي استان ها و هم چنين علت برخي مشكلات آموزشي و پژوهشي را ارزيابي كنند.
وي به پيشرفت هاي علمي و پژوهشي طلبه هاي خواهر اشاره و بيان كرد: در سال هاي اخير شركت طلبه هاي خواهر در المپيادهاي علمي رشد قابل توجهي داشته و در جشنواره هاي مختلف حائز رتبه هاي برتر شده اند كه جاي قدرداني و تشكر دارد.
به گفته وي، شوراي جديد سياستگزاري حوزه هاي علميه خواهران تشكيل شده است كه پس از تاييد رهبر معظم انقلاب فعاليت خود را آغاز مي كند.

** حوزه هاي علميه خواهران بايد در همه عرصه ها فعال شوند
مسئول دبيرخانه شوراي سياستگزاري حوزه هاي علميه خواهران نيز در اين نشست گفت: حوزه هاي علميه خواهران مي توانند در تمام عرصه ها نقش آفريني و جامعه را در مسير اهداف متعالي هدايت كنند.
حجت الاسلام رسول عبدالهي ابراز اميدواري كرد: با اصلاح آيين نامه آموزشي شاهد تحول اساسي در حوزه ها باشيم و ضمن كارآمدسازي و كاربردي سازي آموزش ها، نيازهاي آموزشي نيز تامين شود.
وي با بيان اينكه شوراي سياستگزاري حوزه هاي خواهران مجموعه اي مركب از صاحبنظران حوزوي است، گفت: اين شورا با هدف هدايت حوزه هاي علميه خواهران از طريق سياستگزاري، تصويب اصول و نظارت بر حسن اجراي مصوبات تشكل شده است.
به گفته وي، تدوين اسناد كلان و راهبردي حوزه هاي علميه، تصويب اصول سياست ها و ضوابط كلي حاكم بر امور آموزش، پژوهشي، فرهنگي و تربيتي، بررسي اهداف كلان و راهبردي حوزه ها، رصد مشكلات، ارائه راه حل هاي مناسبت جهت تصويب در شورا، فراهم كردن زمينه مشاركت صاحبنظران در تحقق وظايف شورا و انجام امور نظارتي در حيطه مسئوليت هاي شورا از جمله وظايف شوراي سياستگزاري حوزه هاي علميه خواهران است.
دومين نشست مديران استاني حوزه هاي علميه خواهران به مدت دو روز در سالن اجتماعات مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران برگزار مي شود؛ جلسه هم انديشي مديران و معاونان آموزشي و شركت در كميسيون هاي تخصصي از جمله برنامه هاي اين نشست اعلام شده است.
/2085/ 1175

سرخط اخبار استان‌ها