چهار هزار و ۷۲۳ نفر در آزمون ترمیم نمره در قم ثبت نام کردند

قم- ایرنا- رییس اداره سنجش آموزش‌وپرورش قم گفت: امسال چهار هزار و ۷۲۳ دانش‌آموز این استان در آزمون ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی که در خردادماه برگزار خواهد شد، ثبت‌نام کردند.

علیرضا فرمانی انتظام روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ثبت‌نام آزمون ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی از یکم تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه وزارت آموزش‌وپرورش انجام شد.

وی اضافه کرد: از تعداد شرکت‌کنندگان چهار هزار و ۶۶ نفر پایه دوازدهم، ۴۱۴ نفر پایه یازدهم، ۲۴۳ نفر پایه دهم هستند که حدود یک سوم آن‌ها پسران و دو سوم را دختران تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، ناحیه چهار آموزش‌وپرورش با بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر بیشترین آمار ثبت‌نامی را به خود اختصاص داده‌است.

فرمانی گفت: تمامی داوطلبانی که قبل از سال ۸۴ دیپلم گرفته‌اند و دانش‌آموزان کاردانش و فنی‌وحرفه ای که متقاضی شرکت در رشته‌های نظری، هنر و زبان هستند و سابقه امتحانات نهایی در سامانه‌های آموزش‌وپرورش ندارند، ، باید در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی شرکت کنند.

وی افزود: آزمون ترمیم نمره برای داوطلبانی است که در سامانه‌های آموزش‌وپرورش سابقه تحصیلی دارند و بعد از سال ۸۴ دیپلم گرفته و یا مدرک پیش‌دانشگاهی را بعد از سال ۹۱ اخذ کرده‌اند؛ این آزمون فرصتی برای ارتقاء نمره این دسته از داوطلبان است.

وی با بیان این‌که نمره‌ای که قرار است برای سازمان سنجش طراز باشد از سوی آموزش‌وپرورش ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: این آزمون‌ها تاثیر و تغییری در کارنامه دانش‌آموز و معدل ایجاد نمی‌کند.

رییس اداره سنجش آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: دانش‌آموزانی که ایجاد سابقه کرده‌اند، یکبار هم فرصت شرکت در آزمون ترمیم نمره خواهند داشت.

وی افزود: تمام دانش‌آموزانی که قبل از شهریور سال ۱۴۰۲ یک‌بار یا بیش از یک‌بار در آزمون‌های ترمیم نمره شرکت کرده‌اند، یک‌بار دیگر فرصت دارند در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان این‌که شرکت در آزمون‌های ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره محدودیت سنی ندارد، گفت: با توجه به این‌که از سال ۱۴۰۱ تاثیر سوابق تحصیلی به‌صورت قطعی در کنکور مطرح شد، آزمون ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی اهمیت بیشتری پیدا کرد.

فرمانی با بیان این‌که امسال ۵۰ درصد سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر دارد، افزود: سال‌های گذشته دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل می‌توانستند در آزمون ترمیم نمره شرکت کنند، ولی هم اکنون دانش‌آموزان در حال تحصیل هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

در حال حاضر ۳۰۵ هزار دانش‌آموز در ۷۰۰ فضای آموزشی در استان قم تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha