عرضه محصولات کشاورزی به صورت بسته‌ بندی در قم افزایش می‌یابد

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به ضرورت افزایش ماندگاری مواد غذایی و بالا بردن کیفیت و سلامت آن، عرضه محصولات کشاورزی به صورت بسته‌بندی در قم افزایش خواهد یافت.

محمد رضا حاجی رضا روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به دستورالعمل‌های جدید سازمان دامپزشکی و سازمان غذا و دارو مبنی بر حفظ محصولات از آلودگی‌ها در فرآیند توزیع و مصرف و همچنین لزوم ماندگاری محصولات کشاورزی با توجه به فصلی بودن تولید و اهمیت حفظ کیفیت محصولات کشاورزی و عاری نمودن آن‌ها از هر گونه آلودگی و همچنین تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی، ضرورت بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به نقش صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی گفت: بدیهی است در حال حاضر با توجه به مطالب فوق و لزوم اضافه نمودن مواد مورد نیاز بدن انسان به عنوان مصرف کننده به صورت فرآوری در محصولات و مهم تر از آن کاهش ضایعات این بخش با توجه به فصلی و مقطعی بودن تولید محصولات کشاورزی، تنها با صنایع تبدیلی و غذایی و افزایش زمان ماندگاری محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و غذایی و به دنبال آن بسته بندی محصولات در استان، سازمان جهاد کشاورزی قم بر اساس اولویت‌های تعیین شده برای جذب سرمایه‌های مردمی، از علاقه‌مندان به سرمایه گذاری و فعالیت در این حوزه حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

به گفته متولیان بخش کشاورزی قم طی ۲ سال گذشته (از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) بالغ بر ۱۲۹ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و ۲۹۱ نفر در قم به‌بهره‌برداری رسیده‌است.

این میزان سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان قم نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به موضوع امنیت غذایی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در این بخش مهمی اقتصادی دارد.

گفتنی‌است ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha