امام جمعه اراک: بی توجهی به پژوهش بزرگترین مشکل صنایع کشور است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توجه نکردن به پژوهش و تحقیق بزرگترین مشکلات را برای صنایع کشور و این استان ایجاد کرده است.

آیت‌الله " قربانعلی دری‌نجف‌آبادی" در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک افزود: پیشرفت و توسعه پایدار کشور در سایه توجه به تحقیق محقق می‌شود زیرا اموری که بر اساس  پژوهش باشد موفق می‌شوند و کمتر گرفتار مشکل و چالش خواهند شد.

امام جمعه اراک ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید همت ویژه به کارگیرند تا تولید ناخالص ملی کشور روز به روز افزایش یابد و  شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا باید بیش از پیش با جدیت وارد شوند.

وی عنوان کرد: ۲۷ آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه است و این روز توسط امام راحل نامگذاری شده و باید در عمل وحدت این ۲ نهاد مهم مورد توجه قرار گیرد و  حوزه و دانشگاه باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: هدف دانشگاه‌ها پیشرفت کشور در علوم مختلف و هدف حوزه‌ها پیشرفت دیانت، فقاهت و علوم اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد بیان کرد: دشمنان به دنبال تفرقه اندازی بین این ۲ نهاد هستند، اما کور خوانده‌اند و این آرزو را باید به گور ببرند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ایران سرزمین امام خمینی (ره)، سرزمین امام رضا (ع) و سرزمین فاطمه معصومیه (س) است و در این سرزمین همه به دنبال خدمتگذاری به مردم و پاسداری از آرمان‌های انقلاب و شهدا هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند ایران سرزمین شیران است و مردم این کشور اجازه هیچگونه دخالت به بیگانگان نمی‌دهند.

وی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم در این عرصه باید انتخاب و حضور آگاهانه داشته باشند و شایسته‌ترین، خدمتگذارترین، انقلابی‌تربن، فداکارترین و امین‌ترین افراد را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نماینده منتخب مردم باید پاک‌دست باشد، عقده ریاست نداشته باشد و تنها هدفش خدمت به مردم و نظام باشد و فرد منتخب بداند در مقابل یک جامعه مسوول است.

آیت‌الله‌ دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: مردم تلاش کنند برای مجلس افرادی مانند مدرس برگزینند و امید است، هفتشخصیت همانندمدرس از استان مرکزی وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اخوت، برادری، انسجام و وحدت بزرگترین سرمایه اجتماعی است و این مهم باید روز به روز تقویت شود.

امام جمعه اراک یادآور شد: مردم استان مرکزی در حوادث اخیر و پس از ناآرامی‌های کشور، جانانه آمدند و از ارزش‌های اسلامی و انقلابی دفاع کردند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: استان مرکزی در این حوادث یکی از استان‌های آرام کشور بود که این جای تقدیر از مردم فهیم، علما و دستگاه‌های مختلف امنیتی و انتظامی دارد.

نمازعبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha