ایران و عراق می توانند قدرت برتر منطقه باشند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه گفت: کشورهای اسلامی ایران و عراق می توانند با انسجام و وحدت قدرت برتر منطقه باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: ۲ کشور عراق و ایران می توانند با وحدت در منطقه نقش آفرین و تاثیرگذار باشند تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر استکبار می خواست عراق را به خاک و خون بکشد اما با هوشیاری مرجعیت، دولت و تشکل های مردمی نقشه شوم آنان نقش برآب شد.

امام جمعه اراک گفت: عراق کشوری است که بعد از عربستان دومین ذخایر نفتی را دارد اما چند سال درگیر جنگ بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: اربعین امام حسین (ع) چراغ راه بشریت و احیاگر مکتب اهل بیت است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اربعین پرچم پرافتخار همه آزادی خواهان جهان است که درس عزت و حماسه اسلامی را از سالار شهیدان آموخته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عربستان با آتش افروزی در یمن مردم مظلوم را به خاک و خون کشیده و چند استان این کشور را در معرض جنگ قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رشد و پیشرفت علمی و دانش محوری باید در کشور توسعه پیدا کند و باید قید تجملات را زد و از نظر فناوری علمی در ردیف اول کشورها قرار گرفت.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: استان مرکزی دیار نخبه پروران است و باید از جمعیت آن در این عرصه کمک گرفت تا با بهره گیری از دانش روز، مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری کم شود.

وی اظهار داشت: استان مرکزی این ظرفیت را دارد تا با استفاده از افراد نخبه بر مشکلات موجود استان غلبه کند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه افزود: باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار شود و با بهره گیری از علم دانشجویان مشکلات صنایع از جمله آذرآب، هپکو و ماشین ساز ی استان برطرف شود.

نماز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برپا می شود.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha