۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82054571
T T
۰ نفر
امام جمعه اراك: حضور حداكثری در پای صندوق های رای خاری در چشم دشمن است

اراك - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: حضور حداكثری اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، خاری در چشم بدخواهان و دشمنان نظام است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی بیت المقدس اراك افزود: پیام انتخابات ولایتمداری و تاكید بر آرمان های نظام است و مردم در مرحله دوم انتخابات كار نیمه تمام خود را تكمیل می كنند.
وی اظهار كرد: دست اندركاران انتخابات باید در حفظ آراء مردم نهایت تلاش و امانت داری را داشته باشند.
وی بیان كرد: منتخب مردم تكلیف سنگینی را در خانه ملت بر دوش دارد و باید با تلاشی مضاعف در راستای چارچوب قانون اساسی، معیارهای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا بكوشد.
امام جمعه اراك ادامه داد: نمایندگان منتخب مجلس این استان به این موضوع كه استان مركزی سرزمین امام خمینی (ره)، شش هزار شهید و شهدای حرم است توجه ویژه داشته باشند و باید با حضور در خانه ملت دین خود را به این دیار تاریخ ساز ادا كنند.
آیت الله دری نجف آبادی به ریخت و پاش های انتخاباتی انتقاد كرد و گفت: ریخت و پاش های تبلیغاتی به هر شكل كاری نادرست است و به اعتماد عمومی و مبانی اقتصادی لطمه می زند.
وی ادامه داد: نامزدها باید بدانند كه مجلس جای خدمت است و برای نشستن بر كرسی مجلس لزومی به هزینه های گزاف و بی مورد و امكانات عمومی و غیرعمومی نیست.
امام جمعه اراگ بیان كرد: حضور در مجلس باید قصد قربت داشته باشد و افرادی كه با بازی های سیاسی و یا حاشیه های سود دیگر در این راه گام گذاشته اند ، دراشتباه هستند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت:اخلاق شرط حضور در رقابت های انتخاباتی است و حرمت شكنی و یا سوء استفاده از ارزش ها و مسندها در این مسیر پذیرفته نیست.
وی اظهار كرد: احترام جایگاه هایی چون مساجد واجب است و نباید به هیچ دلیلی این حرمت ها نقض شود.
آیت الله دری نجف آبادی در خصوص بحث دریافت مبالغ دو میلیارد دلاری آمریكا از ایران گفت: آمریكا خیال می كند با چپاول، غارت و دزدی سرگردنه می تواند این پول را از جیب ملت ما درآورد.
وی عنوان كرد: این اقدام نشان می دهد كه آمریكایی ها قابل اعتماد نیستند و در روز روشن مثل جیب برها دم از غارت می زنند.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی اضافه كرد: رئیس دیوان عالی كشور این اقدام را محكوم كرده و انتظار است وزارت امور خارجه نیز موضع گیری در قبال این مهم را با جدیت تمام دنبال كند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان كرد: باید مراقب فریبكاری و زیاده خواهی آمریكا بود و همه باید همت كنند، چرا كه هر ملتی كه صاحب همت شود لطف خداوند شامل حالش می شود.
وی اظهار كرد: بنا به فرموده امام علی (ع) هر ملتی كه آب و خاك داشته باشد و گرسنه باشد، از رحمت خدا به دور مانده است و توجه به این مهم امری ضروری است.
امام جمعه اراك افزود: امام راحل همیشه بر این مسئله كه كشاورزی و دامپروری در ایران باید اصل قرار گیرد، تاكید داشتند و باید به افزایش اشتغال از این دو بخش توجه ویژه شود.
وی گفت: اینكه در كشور همه به دنبال شغل اداری هستند ضعف بزرگ و ساختاری است كه نیاز به اصلاح دارد چرا كه ظرفیت و امكانات اداری برای همه وجود ندارد و نباید از توسعه و امكانات سایر بخش ها غافل بود.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك ادامه داد: باید فرهنگ علوی در جامعه احیاء شود و مبارزه با فقر به عنوان یك اولویت در دستور كار قرار گیرد، ظرفیت های بسیار خوبی در این استان وجود دارد كه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان كرد: همه باید كمر همت را ببندند و دست به دست یكدیگر دهند تا اقتصاد دولتی به مردمی تغییر ماهیت دهد و این راه سخت همت مضاعف جوانان غیرتمند را می طلبد.
وی با تبریك گرامیداشت هفته معلم گفت: معلمی شغل انبیاء الهی است و این قشر باید قدر خود را بدانند و به وظایف و رسالت خود در بحث تعلیم و تربیت توجه ویژه كنند چرا كه سرمایه سازی آینده نظام وابسته به الگوهای تربیتی و پرورشی است.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی افزود: به طور قطع زحمات، دلسوزی و خدمات معلمان وظیفه شناس ذخیره ای برای آخرت آنها است.
آیت الله دری نجف آبادی، در بخش دیگری از سخنانش با تبریك هفته كار و كارگر گفت: كارگران نقش موثری در اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دارند و این قشر باید با مهارت و تخصص لازم زمینه افزایش تولیدات داخلی، صادرات محصولات با كیفیت، كاهش هزینه های تولید و رقابت پذیری محصولات را بیش از پیش در جامعه فراهم سازند.
وی اظهار كرد: در مجموع غزتمندی ایرانی و اسلامی باید به همت و تلاش تمامی اركان و اقشار جامعه از جمله كارگران، معلمان، دانشگاهیان، روحانیان و سایر افراد محقق شود و در این راه باید الگوی قرآنی محور رفتار و عمل باشد.
امام جمعه اراك ادامه داد: اگر می خواهیم در برابر بحران های اقتصادی دنیا و تحریم های اقتصادی آمریكا و غرب با قدرت بایستیم، باید استعدادها را بارور كنیم و با تكیه بر داشته های بومی به قدرت شكست ناپذیر تبدیل شویم.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: دستیابی به مرزهای دانش نو، بال و پر دادن به ایده پردازی تا عمل، تقویت كارآفرینی از موضوعاتی است كه می تواند اقتصاد مقاومتی را به بار بنشاند.
وی عنوان كرد: كشورهایی مانند كره و ژاپن با جذب مواد اولیه دنیا و تبدیل آن به ارزش افزوده كشور خود را اباد كرده اند و وقت ان رسیده كه ایران نیز از خام فروشی فاصله گرفته و تولید ثروت و اشتغال زایی را در اقتصاد با تكیه بر داشته های بومی دنبال كند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراك به روز ملی خلیج فارس اشاره كرد و گفت: خلیج نیلگون فارس برای همیشه فارس می ماند و وجب به وجب آنمتعلق به پاره های جگر ملت بزرگ ایران اسلامی است و مردم به آن حساس هستند.
وی تاكید كرد: هر كسی كه توقع بی جا و غلط نسبت به خلیج فارس داشته باشد محكوم است و تخیلات و اعتقادات غلط پشیزی نمی ارزد.
روز عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج، شهادت امام موسی كاظم (ع)، مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت آیت الله استاد مطهری و روز شیخ صدوق از دیگر مناسباتی بود كه در خطبه های نمازجمعه اراك به آنها اشاره شد.
3005/6013/

سرخط اخبار استان‌ها