۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 83066002
T T
۰ نفر
شهرداري پلدختر پس از 15 سال يك درجه ارتقا يافت

خرم آباد - ايرنا- شهردار پلدختر گفت: پس از گذشت 15 سال شهرداري پلدختر با يك درجه ارتقا وارد ليست شهرهاي متوسط كشور شد.

صمد چراغي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شهرداري پلدختر پيش از اين آخرين بار در سال 83 ارتقا پيدا كرده بود.
وي افزود:شهرداري يك شهر بر اساس عوامل مهمي همچون جمعيت شهري، بودجه سالانه شهرداري،موقعيت سياسي و جغرفيايي همراه با پيگيري هاي مجموعه مديريت شهري ارتقا درجه مي يابد.
چراغي پور همچنين گفت: شهرداري پلدختر با جمع بندي امتيازات در نهايت با افزايش بودجه سالانه توانست كميسيون مربوطه را متقاعد سازد كه با تشكيل جلسه درجه شهرداري پلدختر را از 6 به هفت ارتقا دهند.
وي افزود: وزير كشور طي نامه اي موضوع ارتقا درجه شهرداري پلدختر را به استاندارلرستان ابلاغ كرده است.
شهردار پلدختر به محاسن اين ارتقا درجه شهرداري اشاره كرد و گفت: ارتقا درجه شهرداري از 6 به هفت اين است كه پلدختر از درجه شهرهاي كوچك خارج و جز مجموعه شهرهاي متوسط كشور اضافه شد.
وي افزود: به طور كلي شهرداري هاي كشور از نظر تقسيم بندي به سه گروه از يك تا 6 شهرهاي كوچك ، هفت تا 10 شهرهاي متوسط و 11 و 12 كلان شهر ها تقسيم مي شوند.
چراغي پور خاطرنشان كرد: اين ارتقا درجه براي شهرداري پلدختر به خاطر اين كه به نسبت درجه ها، منابع و امكانات در اختيار شهرداري ها قرار مي دهند از اهميت زيادي برخوردار است.
شهردار پلدختر گفت: با اين ارتقا درجه ، شهرداري پلدختر از اعتبارات ملي از لحاظ حقوق و مزاياي پرسنل نمودار سازماني معاونت هاي جديد ، سازمانها و ادارات تابعه شهرداري ، كمك هاي دولتي به شهرداري ها و امتيازاتي كه دولت ممكن است به شهرداري ها بدهد برخوردار مي شود.
شهرستان پلدختر در 120 كيلومتري جنوب غربي مركز استان لرستان واقع شده است
7272/6060

سرخط اخبار استان‌ها