۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85474815
T T
۲۷ نفر

برچسب‌ها

حمله خرس در سلسله لرستان یک مجروح بجا گذاشت

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۲
کد خبر: 85474815
حمله خرس در سلسله لرستان یک مجروح بجا گذاشت

خرم آباد - ایرنا - حمله یک قلاده خرس و دو توله در منطقه میوله علیا و سفلی واقع در حد فاصل دهستان بسطام و قلایی شهرستان سلسله یکی از چوپان های محلی را به شدت مجروح کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سلسله روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: این اتفاق بیستم اردیبهشت جاری در یک منطقه آزاد واقع در نزدیکی منطقه حفاظت شده رخ داده و گزارش آن امروز دریافت شده است.

علیرضا رحیمی با اشاره به اینکه منطقه مورد نظر در گذشته زیستگاه حیوانات وحشی از جمله خرس بوده است، افزود: اکنون نیز تردد این جانوران در منطقه غیرعادی نیست.

وی تصریح کرد: بنا بر اذعان چوپان های منطقه، این خرس ۲ قلاده توله به همراه دارد و قرار است فردا تصاویری را که با گوشی تلفن همراه از این حیوان ضبط کرده اند در اختیار محیط زیست قرار دهند.

رحیمی گفت: چوپان آسیب دیده در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد با حال عمومی خوب بستری است اما چند عمل پیوند به ویژه در ناحیه رگ های دست نیاز دارد که شواهد زخم های وی، حمله خرس را تایید می کند.

وی با تاکید بر اینکه اداره حفاظت محیط زیست حقوق فرد آسیب دیده را بر اساس قانون، رعایت و پرداخت می کند ادامه داد: با توجه به حضور ماهیگیران و شکارچیان در این منطقه، گشت های حفاظتی همیشه حضور دارند که اکنون برای مشاهده خرس افزایش یافته اند.

وی بیان کرد: منطقه مورد نظر آزاد است و دوربین و پالایش بر خط (آنلاین) ندارد اما دوربین های تله ای در این محدوده برای تصویر برداری نصب شده است.

به گفته رحیمی یکی از چوپانان که تصاویر خرس را در اختیار دارد تا کنون به خاطر حفظ جان حیوان، حاضر به اشتراک این فیلم نشده است.

به گفته مردم محلی مدت ۷۰ سال است که در این منطقه اثری از حیوانات وحشی و درنده مانند خرس یافت نگردیده و در اذهان عمومی مردم، نسل این حیوان منقرض شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha