۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83319480
T T
۰ نفر

120 هزار دلار محصولات واحدهاي فناور كردستان صادر شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83319480
120 هزار دلار محصولات واحدهاي فناور كردستان صادر شد

سنندج - ايرنا - رئيس پارك علم و فناوري كردستان گفت: ارزش ارزي صادرات محصولات واحدهاي فناور اين پارك در سال گذشته 120 هزار دلار بوده است.

خالد سعيدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در حال حاضر 102 واحد فناور و شركت دانش بنيان عضو پارك هستند كه در سال 97 گردش مالي آنها در حدود 350 ميليارد تومان و ميزان صادرات اين شركت ها و واحدهاي فناور بيش از 120 هزار دلار بود.
وي به ديگر دستاوردها و برنامه هاي اجرايي پارك علم و فناوري كردستان در سال گذشته اشاره كرد و افزود: ثبت 13 علامت تجاري براي شركت ها، نمونه سازي 86محصول و تجاري سازي 68 محصول از جمله اين امور است.
رئيس پارك علم و فناوري كردستان با اشاره به فعاليت 12 شركت دانش بنيان در پارك علم و فناوري اضافه كرد: توجه ويژه سياست‌گذاران كلان كشور به حوزه دانش‌بنيان، ما را به اين سمت سوق مي‌دهد كه سياست كلي پارك در سال جاري را كمك به ارتقاي واحدها و شركت‌هاي فناور و حركت به سمت دانش بنيان شدن قرار دهيم تا شاهد حركتي جهشي در توسعه پايدار استان باشيم.
سعيدي با تاكيد بر ارتباط با بخش‌هاي مختلف جامعه و ترويج فرهنگ كارآفريني يادآور شد: راه‌اندازي كسب و كارهاي متكي بر فناوري‌هاي نوين موجب پيشرفت استان است.
وي با اشاره به برگزاري نشست هاي مشترك با اعضاي هيات علمي دانشگاه كردستان و تاثير آن در برنامه‌هاي عملياتي پارك در سال جاري گفت: گسترش همكاري و تعامل فعال با دانشگاه و مراكز علمي و صنعتي، توسعه فرهنگ فناوري و نوآوري در ميان تمام اقشار بو‌يژه دانشگاه، افزايش سهم علم و فناوري و اقتصاد دانش ‌محور با حمايت از صاحبان ايده و ايجاد توسعه و تقويت كسب و كارهاي فناورانه در منطقه از برنامه‌هايي است كه در سال جاري براي اجرايي شدن آن اهتمام بيشتري خواهيم داشت.
سعيدي به فعاليت هاي انجام شده براي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و واحدهاي فناور اشاره كرد و افزود: با افتتاح صندوق پژوهش و فناوري در استان مي‌توانيم به شركت‌هاي فعال بويژه استارتاپ ها كمك بيشتري كنيم.
وي تاكيد كرد: اين صندوق مي ‌تواند موجب رونق تبديل ايده‌ هاي نوآورانه و فناورانه به كسب و كارهاي نوپا و پايدار شود.
پارك علم و فناوري كردستان در سال 92 و پيرو مصوبات دولت دهم ايجاد شد و ساختمان جديد مركز رشد اين مجموعه در زميني به مساحت 1620 متر و زير بناي تقريبي 6800 متر شهريور سال 96 به بهره برداري رسيد.
اين ساختمان داراي 6 طبقه، شامل 15 آزمايشگاه و كارگاه در طبقه زيرزمين، يك سالن چند منظوره براي برگزاري استارت آپ، فرايندهاي شتاب دهي و فضاي انجام كارهاي گروهي (Co-working Place) است.
9937/9102

سرخط اخبار استان‌ها