۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85478767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل زنجیرهای ارزش از محورهای برنامه تحقق شعار سال در کردستان است

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش‌های کشاورزی، معدن و گردشگری از محورهای برنامه تحقق شعار سال در استان است.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز پنجشنبه در جلسه تهیه برش استانی و جمع بندی نهایی برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی این استان در راستای تحقق شعار سال جاری، اظهار کرد: در تدوین این برنامه عملیاتی مردم به عنوان رکن اصلی و تضمین کننده جهش تولید دیده شوند، چرا که دولت به تنهایی توان لازم برای حضور در همه فعالیت‌های اقتصای را ندارد.

وی با بیان اینکه دولت نباید وارد مقوله تصدی گری شود، افزود: برهمین اساس باید در قالب نقشه راه جامع و برنامه عملیاتی افزون بر تعریف موضوع ، هدف گذاری کمی و کیفی ، مسیر درست تحقق شعار راهبردی سال و حقوق و تکالیف متقابل تولید کنندگان و مصرف کنندگان به درستی تبیین و ریل گذاری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بخش کشاورزی را یکی ازظرفیت‌های بالقوه استان خواند و بیان کرد: بخش کشاورزی یکی از بزرگترین بخش‌های خصوصی اقتصاد کشور است و برای تحقق جهش تولید در آن باید با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف از طریق دانش بنیان سازی و ارتقاء فناوری های کشاورزی عمل شود تا بتوان هدف های از پیش تعیین شده را محقق کرد.

محمدی توجه به تکمیل زنجیرهای ارزش در بخش های کشاورزی، معدن، گردشگری و صنایع دستی را از مهمترین محورهای قابل ذکر در این برنامه برشمرد و افزود: توجه به ظرفیت های مرز و ترانزیت کالا و مسافر باید به طورجدی در برنامه های تدوینی مدنظر قرار گیرد.

وی توجه ویژه به مراکز تولید علم، مهارت و شرکت‌های دانش بنیان را از ویژگی‌های اصلی این برنامه عملیاتی خواند و گفت: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی سطح استان و تشکل جلسات متعدد کارشناسی و بهره‌گیری از نظرات صاحبنظران در حوزه‌های مختلف امروز جمع بندی نهایی را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: این برنامه عملیاتی در جلسه آینده شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح تا به تصویب برسد.

گفتنی است، مدیران هریک از دستگاه های اجرایی استان کردستان ضمن ارائه برنامه های پیشنهادی خود و پس از بحث و تبادل نظر در مورد راهبردهای مد نظر هر دستگاه اجرایی ، برنامه عملیاتی هر دستگاه تدوین وبرای تصویب در جلسه آتی شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان مشخص شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha