۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85482539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش زیادی از ۶۵ همت ارزش محصولات کشاورزی کردستان وارد دیگر بخش ها شده است

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ارزش سالانه تولید محصولات کشاورزی استان ۶۵ همت است که بخش زیادی از آن به سایر بخش‌ها وارد شده است.

به گزارش ایرنا، پیمان اسکندری بعدازظهر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: از مجموع ارزش محصولات کشاورزی استان بیش از ۱۷ همت آن مربوط به تولید گندم بوده است.

وی اضافه کرد: اگر یک چهارم ارزش محصولات کشاورزی استان در بخش کشاورزی هزینه و سرمایه گذاری شود دیگر نیازی به تسهیلات در این بخش نخواهیم داشت که امید می‌رود با ترویج هرچه بیشتر در ارتباط با تاثیرات این سرمایه گذاری در اقتصاد کشاورزی شاهد رونق بیشتری در این بخش باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: رصد حساب‌های مربوط به بخش کشاورزی نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه های این بخش به سایر بخش ها همچون مسکن هدایت شده است.

اسکندری گفت: شفاف بودن و پاسخگو بودن را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و همواره سعی خود را برای رفع نواقص و ضعف‌هایی که در رسانه‌ها به ما منتقل شده است، بکار گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، هدفی با عنوان تولیدپایدار، صادرات و تنظیم بازار ماندگار تعریف و سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از ثبات در تولید و قیمت مرغ در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال چهار هزار تن مرغ از کشور صادر شده که هزار و ۱۰۰ تن آن از مرز باشماق مریوان به خارج از کشور صادر شده است.

اسکندری ادامه داد: هرچند دوره تولید گوشت قرمز طولانی تر از مرغ است ولی تلاش می‌کنیم همانگونه که در تولید گوشت سفید به پایداری رسیده‌ایم در گوشت قرمز هم به این مرحله دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی هم پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری و پروژه‌های آب و خاک مهم و تاثیرگذاری در استان اجرا شده است، گفت: سال گذشته هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم در پایاب سد گاران، ۶۰۰ هکتار در دهکانان سروآباد و هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم پایاب در سد قشلاق به آبی تبدیل شدند.

افتتاح ۷۷ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه دلایل رکود واحدهای دامداری استان شناسایی شده و احیای آنها در اولویت قرار گرفته است، بیان کرد: استراتژی بعدی ما توسعه ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به ویژه در زمینه تولید گوشت قرمز است.

اسکندری از دیگر برنامه‌های این سازمان را توسعه کشت گلخانه ای خواند و افزود: مساحت واحدهای گلخانه‌ای استان از ۳۰ هکتار به ۶۵ هکتار رسیده و قرار است این میزان به ۳۰۰ هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه چند طرح گلخانه ای امسال در استان به بهره برداری می رسد، ادامه داد: گزارش‌های رسانه‌ای که در ارتباط با بخش گلخانه منتشر شد عامل مهمی در توسعه سرمایه گذاری در این حوزه بوده است که امید می‌رود در سایر بخش‌ها هم شاهد چنین حرکتی از سوی رسانه‌ها باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از ۲۱ تا ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، گفت: در این هفته ۷۷ پروژه به ارزش ۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

بخش زیادی از ۶۵ همت ارزش محصولات کشاورزی کردستان وارد دیگر بخش ها شده است

۴۶ درصد مطالبات سیستم بانکی استان در بانک کشاورزی است

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه سرعت گردش وجوه، تجهیز و تخصیص منابع، اجرای سیاست‌های پولی دولت ها از وظایف اساسی بانک هاست، اظهار کرد: بانک کشاورزی استان در سال گذشته با ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع، ۷۷ هزار میلیارد تومان پرداختی داشت.

اسماعیل حیدری با اشاره به اینکه براساس قوانین بانکی هر بانک ۸۵ درصد منابع در اختیار را می‌تواند تسهیلات پرداخت کند، افزود: نسبت منابع به مصارف در بانک کشاورزی استان افزون بر ۱۳۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در استان بانک کشاورزی بغیر از منابع و مطالبات، سهم ۱۶ درصدی در تعداد شعب، پرسنل، دستگاه خودپرداز و دیگر تجهیزات را در بین ۱۲ بانک عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان دارد و در حالیکه سهم منابع آن در این بین ۱۰ درصد است

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: کمتر از ۱۰ درصد منابع بانکی خرید گندم در بانک کشاورزی نماند و این جای بررسی دارد.

حیدری با بیان اینکه ۴۶ درصد مطالبات سیستم بانکی استان در بانک کشاورزی است، افزود: بیشترین سهم مطالبات ما از مرغداران است و ۱۵ طرح کلان سال گذشته با تسهیلات پرداختی از سوی این بانک در بخش سردخانه، گاوداری و مرغداری به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم در این نشست اظهار کرد: ۱۴ هزار خانوار بهره‌دار از اراضی جنگلی استان ارتزاق و ۶۷ هزار خانوار از بخش مراتع معیشت خود را تامین می‌کنند.

بهزاد شریفی پور آبخیزداری و آبخوانداری جزو سیاست‌های کلان سازمان منابع طبیعی است، گفت: در طول ۳۰ سال گذشته بیش از ۱۱ هزار سازه آبخیزداری در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: آبخوانداری و آبخیزداری در این دولت با رشد ۵۰ درصدی در استان همراه بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: بارندگی های امسال به ویژه در مریوان با هزار و ۲۰۰ میلی متر موجب رشد پوشش گیاهی و افزایش بیم خطر وقوع آتش سوزی شده است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ابتدای این نشست اظهار کرد: پایه اصلی کار اهالی رسانه باید بر صداقت در بیان اخبار بنا شده باشد.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی به نتیجه می رسد و گاهی هم حاصلی در برنخواهد داشت، بیان کرد: بخش کشاورزی بهترین بستر را برای مشارکت مردمی در اختیار دارد و می‌طلبد مردم باید امیدوارانه در جهش تولید مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha