۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85478956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری کنگره بزرگداشت روحانیون اهل سنت موجب تقویت وحدت می‌شود

سنندج- ایرنا- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری کنگره بزرگداشت روحانیون عالیقدر اهل سنت در استان می تواند موجب تقویت وحدت، برادری و همبستگی شود.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملاعبدالله باشماق که در روستای باشماق از توابع شهرستان دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای چنین برنامه‌ای می تواند مرکز وحدت، انسجام و همدلی بین مذاهب مختلف شود.

وی اضافه کرد: روحانیونی همچون ماموستا عبدالله باشماق که یاد و نامشان برای همیشه ماندگار است، برای رشد همه مسائل بشریت وارد میدان شدند و برای خدمتگزاری بی منت به مردم تلاش کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم این استان در دوره‌های مختلف تاریخ سختی های زیادی کشیدند و در زمان حمله روسیه به ایران، در مقابل روس ها ایستادند و شهید دادند.

ماموستا رستمی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ایران و عراق هم مردم این استان بیش از ۱۰ هزار شهید، جانباز و آزاده را تقدیم آرمان های والای اسلام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه کردستان دارای منابع خدادادی و استعدادهای فراوانی است، اضافه کرد: امروز هم مسئولان استان در تلاش هستند تا این استان را به سطح استان های توسعه یافته کشور برسانند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این استان دارای معادن طلا، مرز ترانزیتی و صادراتی و ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی است که اگر دلسوزانه برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها کار شود همه مردم ما به رفاه خواهند رسید و خوشبختانه دولت آیت الله رئیسی به دنبال تحقق این مهم است.

این کنگره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و با همکاری فرمانداری و ادارات سطح شهرستان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha