۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۸:۵۴
کد خبر: 83069997
T T
۰ نفر
بانك كشاورزي كردستان 678 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال پرداخت كرد

سنندج - ايرنا - مدير امور شعب بانك كشاورزي كردستان گفت: 678 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال در حوزه كشاورزي اين استان از سوي اين بانك در سال جاري پرداخت شده است.

اسعد فهيمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ميزان تسهيلات از ابتداي سال جاري تاكنون و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي را به منظور ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي براي 515 طرح پرداخت كرده ايم.
وي با بيان اينكه بانك كشاورزي كردستان در پرداخت تسهيلات مذكور در رتبه بندي استان ها در رتبه پنجم كشوري و در استان نيز در ميان ساير بانك ها رتبه اول است، افزود: نرخ سود تسهيلات مذكور در مناطق مرزي چهار درصد و در مناطق غيرمرزي نيز 6 درصد است البته تسهيلات سرمايه در گردش نيز با نرخ 10 درصد به متقاضيان پرداخت مي شود.
مدير امور شعب بانك كشاورزي با اشاره به اينكه در روزهاي گذشته مطالبي در خصوص كم كاري برخي شعب بانك كشاورزي در پرداخت تسهيلات اشتغال پايدار روستايي مطرح شده است، اضافه كرد: پرداخت اين تسهيلات تنها به بانك كشاورزي مرتبط نبوده بلكه ادارات و سازمان هايي كه طرح هاي مرتبط با بخش كشاورزي را به اين بانك معرفي مي كنند نيز در كم كاري داشته اند.
وي يادآور شد: دستگاه هاي اجرايي عضو در كميته اشتغال شهرستان ها در اين ارتباط بايد مدارك و مستندات طرح را از نظر توجيه اوليه و فني بررسي و تاييد كرده و در نهايت به بانك كشاورزي جهت پرداخت تسهيلات معرفي كنند.
فهيمي تاكيد كرد: در اين مدت تعداد زيادي از پرونده هاي ارسالي به شعب بانك كشاورزي شرايط لازم را جهت دريافت تسهيلات نداشتند و اين موضوع باعث شد مسئولان برخي شهرستان ها از اين بابت اظهار نارضايتي كنند.
وي گفت: براي رفع اين نارضايتي از بانك كشاورزي به عنوان يكي از بازوهاي دولت در حمايت از بخش كشاورزي، مي طلبد ادارات ذيربط در شهرستان ها نسبت به رفع ايرادات و نواقص موجود در پرونده هاي متقاضيان معرفي شده نهايت همكاري را داشته و با تعامل بيشتر و براي جذب حداكثري اعتبارات تلاش كنند.
فهيمي يادآور شد: در بررسي عملكرد اعتبار اشتغال پايدار روستايي، شعبه اين بانك در شهرستان بانه با تعداد 10 طرح مصوب و عقد قرارداد شده داراي كمترين عملكرد و شعبه سنندج نيز با 90 طرح داراي بهترين عملكرد است.
وي افزود: به دليل ايجاد ذهنيت منفي در اذهان عمومي توسط برخي از افراد، تمام ضعف هاي موجود در روند پرداخت تسهيلات به نام بانك كشاورزي گذاشته مي شود كه اين امر پسنديده اي در جهت ايجاد انگيزه و خدمتگزاري بهتر به مردم كردستان نيست.
به گزارش ايرنا، تسهيلات تصويب شده در حوزه اشتغال كردستان از محل اعتبارات سال 96 حدود 10 هزار ميليارد ريال بود كه تاكنون 50 درصد از اين سهميه به بانك ها ابلاغ شده و شوراي اشتغال استان و كارگروه هاي شهرستاني نيز طرح هايي بيشتر از سهميه 50 درصدي به بانك ها معرفي كرده اند.
اين ميزان تسهيلات در سه حوزه منسجم شامل 6 هزار و 420 ميليارد ريال اشتغال فراگير، 2 هزار و 600 ميليارد ريال اشتغال پايدار روستايي و 335 ميليارد ريال براي مشاغل خانگي است.
حدود 45 درصد از 2 هزار و 600 ميليارد ريال تسهيلات مصوب اشتغال پايدار روستايي براي پرداخت به فعاليت هاي كشاروزي تخصيص يافته است.
3034/9102

سرخط اخبار استان‌ها