هلال احمر کردستان به مناطق محروم کامیاران و سقز خدمات درمانی رایگان ارائه کرد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: کاروان سلامت این جمعیت، به ۴۳۰ نفر از روستاییان مناطق محروم شهرستان‌های سقز و کامیاران خدمات درمانی ارائه کرد.

پیام جلالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان به روستای شیپانجو از بخش سرشیو شهرستان سقز اعزام شد و به بیش از ۲۳۰ نفر از خدمات درمانی و آموزشی ارائه کرد.

وی افزود: در این طرح، سه پزشک عمومی، چهار پرستار، یک روانشناس، چند نفر کادر و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان سقز مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: خدمات ارائه شده شامل ویزیت پزشک عمومی، ویزیت ماما، کارشناس روانشناسی، عیادت از چند بیمار صعب العلاج در منزل، توزیع داروی رایگان، آموزش مخاطرات و مین، آموزش امدادو کمکهای اولیه و مخاطرات در خانه هلال از برنامه های کاروان بود و به هر خانواده پک بهداشتی اهدا شد.

هلال احمر کردستان به مناطق محروم کامیاران و سقز خدمات درمانی رایگان ارائه کرد

ارائه خدمات درمانی رایگان به اهالی روستای نیدر کامیاران

جلالی در ادامه اظهار کرد: کاروان سلامت هلال احمر به بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی روستای کم برخوردار "نیدر" از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران نیز خدمات درمانی رایگان ارائه کرد.

وی اضافه کرد: در این طرح بیش از ۲۰۰ نفر از خدمات درمانی، بهداشتی، دارویی رایگان شامل ویزیت عمومی، مامایی، مشاوره طب سنتی و مشاوره جوانی جمعیت، توزیع دارو به صورت رایگان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: همچنین بسته‌های بهداشتی و لوازم التحریر توزیع شد و برگزاری مسابقه با اهدای جایزه، از برنامه‌های جانبی در روستای نیدر بود.

جلالی ادامه داد: روستای کم برخوردار نیدر از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران با بیش از ۲۵۰نفر جمعیت، به دلیل سخت‌گذر بودن از امکانات بسیار کمی برخوردار است.

به گفته وی، در حاشیه اجرای کاروان سلامت مباحث آموزشی بهداشت دهان و دندان نیز به دانش‌آموزان روستا ارائه شد، ضمن اینکه هدف از راه‌اندازی کاروان‌های سلامت افزایش سلامت روستاییان و کم‌کردن هزینه‌های درمانی و با توجه ‌به در دسترس نبودن پزشکان متخصص در این مناطق است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha