۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۶
کد خبر: 83135591
T T
۰ نفر
خيران از 5139 كودك در كهگيلويه و بويراحمد حمايت مي كنند

ياسوج- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني (ره) كهگيلويه و بويراحمد گفت: نيكوكاران از پنج هزار و 139 نفر از ايتام و فرزندان محسنين استان تحت حمايت اين نهاد حمايت و سرپرستي مي كنند.

قباد مبشري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تعداد از ايتام و فرزندان محسنين تحت حمايت 6 هزار و 968 خير نيكوكار هستند.
وي عنوان كرد: حاميان اين تعداد كودك يتيم و فرزندان محسنين از ابتداي سال جاري تاكنون 60 ميليارد ريال به آنان كمك كردند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزايش يافته است.
مبشري افزود: 2 هزار و 943 يتيم زير پوشش كميته امداد كهگيلويه و بويراحمد است كه از اين تعداد 2 هزار و 922 نفر داراي حامي و 21 نفر بدون حامي هستند.
وي تعداد فرزندان محسنين تحت حمايت كميته امداد اين استان را پنج هزار و 628 نفر اعلام و بيان كرد: از اين تعداد 2 هزار و 217 نفر از حمايت حاميان نيكوكار برخوردارند.
مبشري با اشاره به اينكه سه هزار و 411 نفر از فرزندان محسنين اين نهاد بدون حامي هستند، گفت: خيران و نيكوكاران براي حمايت از ايتام و فرزندان محسنين كميته امداد مي‌توانند به دفاتر اين نهاد مراجعه، يا عدد يك را به سامانه 30000741 ارسال و يا به سايت هاي اكرام و محسنين به آدرس http://mohsenin.ir/ اقدام كنند.
طرح محسنين يكي از طرحهاي كميته امداد است كه از ۱۸ سال پيش تاكنون در كشور اجرا مي شود.
فرزندان محسنين به كودكاني گفته مي شود كه پدر و مادر دارند ولي والدين آنها به دلايلي از جمله زنداني بودن، سالمندي، بيماري هاي سخت و از كار افتادگي امكان اداره زندگي آنها را ندارند.
مديركل كميته امداد كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه كمك‌هاي اهدايي حاميان براي رفع نيازهاي تحصيلي، معيشتي، مسكن، و درمان ايتام و محسنين هزينه مي‌شود، افزود: شماره‌گيري #1*3*074*8877* با تلفن همراه از ديگر راه‌هاي كمك‌رساني به ايتام و فرزندان محسنين تحت حمايت اين نهاد است.
32 هزار و 687 خانوار با جمعيتي افزون بر 80 هزار نفر در كهگيلويه و بويراحمد زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) هستند.
9928/1662

سرخط اخبار استان‌ها