پیری جمعیت تهدیدی که باید جدی گرفته شود

یاسوج - ایرنا - امام جمعه یاسوج پیری جمعیت را یک تهدید جدی دانست و گفت: باید راهکارهای لازم برای مقابله با این تهدید اندیشیده شود.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: پیری و رشد منفی جمعیت تهدید جدی علیه هویت مذهبی، دینی و ملی که باید با برنامه ریزی این تهدید خنثی شود.

وی بیان کرد: امروزه سایه سنگین مشکل رشد منفی و پیری جمعیت در حوزه های مختلف سخت تر از تحریم ها و جنگ خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه نیروی کار ایرانی در بسیاری از مناطق وجود ندارد تصریح کرد: میزان زاد و ولد دیگر کشورها که نیروی کار آنها در ایران و دیگر استانها مستقر هستند بیشتر است.

وی اضافه کرد: امروزه ازدواج نکردن و داشتن یک بچه یا دو بچه باعث ایجاد مشکلات زیادی در حوزه های مختلف خواهد شد که در آینده نرخ پیری جمعیت را افزایش خواهد داد

وی بحث معیشت و مسکن را یک بهانه برای ازدواج نکردن جوانان دانست و اضافه کرد: در بسیاری از روستاهای این استان که از امکانات رفاهی کمتری برخودار هستند میزان زاد و ولد و فرزند آوری بسیار زیاد است.

حسینی تاکید کرد: هر انسانی که غیرت ملی و هویت ایرانی اسلامی دارد باید نسبت به ازدواج و فرزند آوری به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مهم اقدام کند و سهل انگاری هر فرد در این زمینه خیانت است.

امام جمعه یاسوج از سقط جنین غیرقانونی به عنوان یک قاتل خاموش یاد کرد و افزود: سقط جنین پیاده کرد نقش شوم دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی برای افزایش نرخ پیری جمعیت ایران است.

حسینی اظهار کرد: سقط جنیین گناهی نابخشودنی است که باید خانواده های با خواداری از این مسئله زمینه حضور انسانهای آگاه و فرهیخته در جامعه را فراهم کنند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت اظهار کرد: مردم مداری از ویژگی های بارز آن امام همام بود.

امام جمعه یاسوج با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: حماسه فتح خرمشهر نماد سرافرازی ملتی است که رزمندگان آن با اعتماد به خداوند متعال و با حداقل امکانات و تجهیزات بزرگترین پیروزی را به دست آوردند.

حسینی رمز پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر را سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی دانست و افزود: فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب بود.

بیشتر بخوانید:

کاهش جمعیت در کمین کهگیلویه و بویراحمد

نرخ رشد جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد در حال کاهش است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آهنگ رشد اقتصادی و تولید با جمعیت پیر متوقف می‌شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha