۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83045268
T T
۰ نفر
سپاه كهگيلويه وبويراحمد 176طرح مشاركتي در دست اجرا دارد

ياسوج -ايرنا- فرمانده سپاه فتح كهگيلويه وبويراحمد گفت: سپاه پاسداران هم اينك 176 طرح محروميت زدايي با مشاركت مجموعه دولت و دستگاه هاي مختلف اجرايي در اين استان در دست اجرا دارد.

به گزارش ايرنا، سردار يدالله بوعلي روز چهارشنبه در آيين افتتاح چهار طرح مشاركتي سپاه كهگيلويه وبويراحمد در حوزه سلامت در شهرستان بويراحمد اظهار داشت: بيش از 80 درصد اين طرح ها در سال جاري به بهره برداري خواهند رسيد.
35 طرح از اين تعداد با اعتباري افزون بر 200 ميليارد ريال در هفته دفاع مقدس امسال به بهره برداري رسيده و يا خواهند رسيد.
وي تصريح كرد: علاوه بر طرح هاي محروميت زدايي و عمراني در بخش هاي مختلف افزون بر 300طرح اقتصاد مقاومتي و توليدي نيز در قالب طرح هاي كوچك و زودبازده ظرف سه سال گذشته در استان به بهره برداري رسيده است.
سردار بوعلي يادآور شد: افزون بر 56 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي نيز در قالب اجراي اين تعداد طرح اقتصاد مقاومتي به متقاضيان پرداخت شده است.
وي گفت: مشاركت و حضور سپاه در كارهاي محروميت زدايي در چندين سطح انجام مي شود كه اردوهاي جهادي در حوزه هاي گوناگون و مشاركت در ساخت طرح هاي عمراني و خدماتي از جمله اين اقدام هاست.
سردار بوعلي ادامه داد: هم اينك 152 گروه جهادي در سطح روستاها و مناطق محروم استان مشغول فعاليت و انجام كارهاي عمراني، خدماتي ، فرهنگي و محروميت زدايي هستند.
فرمانده سپاه فتح كهگيلويه وبويراحمد تاكيد كرد: رويكرد و جهت گيري دستگاه هاي مختلف اجرايي در طرح هاي مشاركتي بهترين و مناسب ترين راهبرد در شتاب بخشي و اجراي زودهنگام آنها در شرايطي است كه دولت با كمبود و بحران منابع مالي مواجه است.
سردار بوعلي به طرح هاي عمراني و سرمايه گذاري توسط قرارگاه پيشرفت و آباداني سپاه در حوزه هاي مختلف اشاره كرد و گفت: هم اينك پنج دهستان به عنوان محروم ترين مناطق براي اجراي طرح هاي محروميت زدايي شناسايي شده اند.
وي تصريح كرد: 37 طرح آبرساني توسط قرارگاه پيشرفت و آباداني در سطح اين دهستان ها در حال اجراست كه 12 طرح آن ظرف هفته جاري و بمناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس به بهره برداري مي رسد.
وي همچنين از در دست ساخت بودن 28 باب مسجد در سطح روستاها و مناطق محروم با مشاركت مردم و خيرين خبر داد و گفت: 10 مورد از اين مساجد آماده بهره برداري است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: يكي از رويكردهاي اساسي دانشگاه علوم پزشكي استان اجراي طرح هاي مشاركتي با مجموعه سپاه و ساير دستگاه ها و يا موسسات و افراد خير به ويژه در مناطق محروم و روستاهاست.
جلال پورانفرد با تقدير از مشاركت سپاه فتح استان در ساخت پايگاه اورژانس جاده اي دشت روم به عنوان يكي از نيازهاي مبرم براي كاهش تصادفات ، گفت: بيشترين شمار تصادفات منجر به فوت در محور ياسوج - دشتروم- باباميدان اتفاق افتاده است.
وي تصريح كرد: از سال 90 تاكنون افزون بر 2 هزار نفر در اين محور مجروح و 65 تن نيز كشته شده كه بدون شك ساخت و افزايش تعداد پايگاه هاي اورژانس جاده اي در كاهش ميزان فوتي ها و درمان مجروحان در اين محور بيش از پيش احساس مي شود.
اين پايگاه جاده اي در زميني به مساحت 150 متر مربع و با اعتباري حدود 2 ميليارد ريال ظرف كمتر از پنج ماه با مشاركت سپاه فتح و دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه وبويراحمد ساخته شد.
3016/1662

سرخط اخبار استان‌ها