۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۱
کد خبر: 82576431
T T
۰ نفر
جمع آوري 5520 فقره انشعاب غيرمجاز آب در كهگيلويه و بويراحمد

ياسوج- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمد گفت كه پنج هزار و 520 فقره انشعاب غيرمجاز آب در سال 1395 در استان كشف و جمع آوري شد كه اين تعداد در 2 ماه نخست سال جاري 900 فقره بوده است.

به گزارش ايرنا، سيد علي لدني نژاد روز شنبه در نشست گراميداشت هفته ملي آب (اول تا هفتم تير) در ياسوج اظهار داشت: كهگيلويه و بويراحمد داراي 152 هزار مشترك آب و 35 هزار مشترك فاضلاب است.
وي افزود كه 74 حلقه چاه آب در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد كه از اين تعداد 65 مورد در مدار بهره برداري بوده و فعال است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: اين استان داراي 52 باب مخزن ذخيره آب با حجم 126 هزار مترمكعب بوده و طول شبكه و خطوط انتقال آب در شهرهاي استان نيز يكهزار و 750 كيلومتر است.
لدني نژاد طول شبكه و خطوط انتقال فاضلاب در شهرهاي كهگيلويه و بويراحمد را نيز 350 كيلومتر ذكر كرد.
وي عنوان كرد: حجم آب توليدي كهگيلويه و بويراحمد به طور سالانه حدود 38 ميليون مترمكعب است.
وي ابراز داشت: مبلغ قرارداد منعقده با پيمانكاران براي اجراي طرح هاي حوزه فاضلاب و آب در كهگيلويه و بويراحمد از محل اسناد خزانه اسلامي، اوراق مشاركت، فاينانس جاري و اعتبارات عمراني استان 950 ميليارد ريال است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب كهگيلويه و بويراحمد گفت كه سه ماه نخست سال جاري يكهزار و 316 مورد تعمير و رفع شكستگي شبكه آب در اين استان انجام شده است.
لدني نژاد اظهار داشت: پارسال 6 شهر كهگيلويه و بويراحمد شامل ياسوج، مادوان، سوق، ديشموك، چيتاب و لنده داراي تنش آبي بودند كه از اين تعداد شهرهاي چيتاب و لنده از حالت تنش آبي خارج شدند.
وي افزود كه در مصوبه 29 خرداد سال جاري شوراي تأمين كهگيلويه و بويراحمد آمده با توجه به تنش آبي در ياسوج و احتمال بروز بحران آبي و تبعات ناشي از آن لازم است شركت آب و فاضلاب استان هر چه سريعتر نسبت به آغاز عمليات اجرايي طرح مهم تصفيه خانه اضطراري آب اين شهر اقدام و نتيجه را به دبيرخانه شوراي تأمين استان اعلام كند.
لدني نژاد بيان كرد: در اين مصوبه بيان شده هيچ كدام از دستگاه هاي اجرايي كهگيلويه و بويراحمد حق ممانعت از آغاز عمليات اجرايي اين طرح را ندارند اما دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني ياسوج با ايجاد معارض از اجراي آن در منطقه چم گنجشكي جلوگيري كرده در حالي كه پيمانكار از چهار ماه قبل تاكنون آماده كار است.
وي عنوان كرد كه رسانه ها و خبرنگاران كهگيلويه و بويراحمد براي رفع معارض و آغاز عمليات اجرايي طرح اقدام به انعكاس مسأله كنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسينعلي راشكي
7535/8005

سرخط اخبار استان‌ها