۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83125045
T T
۰ نفر

شكارچی متخلف پرندگان در خلیج گرگان دستگیر شد

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83125045
شكارچی متخلف پرندگان در خلیج گرگان دستگیر شد

گرگان -ایرنا ـ رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرتركمن و گمیشان گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در عملیات مشترك با پرسنل دریابانی، یك شكارچی متخلف را با لاشه 18 قطعه انواع پرنده وحشی خلیج گرگان دستگیر كردند.

علی بیانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این شكارچی علاوه بر این پرندگان، یك قبضه سلاح شكاری، یك فروند قایق پارویی و حدود بیست قطعه فشنگ ساچمه زنی كشف و متهم با تشكیل پرونده به محاكم قضایی معرفی شد
به گفته وی دریابانی استان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز در حوزه شكار و یا صید حیات وحش، محیط زیست غرب گلستان را یاری می كند.
در همین پیوند مدیركل حفاظت از محیط زیست استان گلستان گفت : شكارچیان متقاضی تحصیل پروانه شكار در این استان مكلف به حضور در كارگاه آموزشی توجیهی هستند.
امیر عبدوس اظهار داشت : جامعه شكارچیان به سبب برخی ویژگی های خاص مانند بهمراه داشتن سلاح شكاری و شرایط میدانی فعالیت، در معرض خطر تخطی از قانون و ارتكاب اقدامات مجرمانه هستند كه از آن جمله می توان به مبادرت به شكار غیرمجاز و بروز رفتارهای مبتنی بر خشونت در برخورد با محیط بانان اشاره كرد.
وی ادامه داد: در این دوره های آموزشی آشنایی با قوانین شكار و صید، شناسایی گونه های مجاز و ضرورت گرفتن توصیه های بهداشتی در ارتباط با بیماری آنفولانزای پرندگان ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا زیستگاه های آبی گُمیشان و بندرتركمن در شمال غرب گلستان و كرانه شرقی خزر با اكوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیكان، باكلان، پرستوی دریایی، سلیم، كاكایی، چنگر، اگرت، خوتكا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.
7333/3091

سرخط اخبار استان‌ها