۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85475437
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

احداث بیمارستان جایگزین کودکان طالقانی گرگان به کجا رسید؟

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تشریح آخرین وضعیت احداث بیمارستان جایگزین کودکان طالقانی گرگان گفت: این بیمارستان در صورت تخصیص منابع اعتباری و تداوم روند پروژه با همین سرعت تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر سعید گل‌فیروزی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اقدامات اولیه احداث این بیمارستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در حال حاضر روند اجرایی این پروژه توسط یک پیمانکار بومی و با شتاب خیلی خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تخصیص‌های دیگری هم برای تسریع در ساخت بیمارستان کودکان گرگان در راه است، گفت: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی جایگزین طالقانی در کمربندی شمالی شهر گرگان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات روز در حال احداث است تا خدمات باکیفیت و مناسب را به کودکان ارائه کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه به ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر هفت سال اشاره کرد و توضیح داد: با اجرای این طرح، درمان کودکان زیر هفت سال در راستای قوانین جوانی جمعیت و تشویق مردم به فرزندآوری رایگان شده است.

گل‌فیروزی تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد کودکان گلستانی در بخش دولتی درمان می‌شوند و مراکز خصوصی درمان کودکان به آن شکل در گلستان وجود ندارد لذا اجرای این طرح به والدین دارای کودکان زیر هفت سال در گلستان کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات بستری، شیمی درمانیف رادیوتراپی در استان قابل ارائه است در حوزه دارو نیز بیشتر داروهای بیماری‌های سخت علاج در استان است و اغلب داروها تک نسخه ای هم که در ایران وجود ندارد تولید داخلی آن موجود است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از هم‌استانی‌ها خواست کمبود دارویی را با سامانه گویای وزارت بهداشت ۱۹۰ مطرح کنند تا برای دریافت خدمات دچار چالش نشوند.

گل‌فیروزی با اشاره به اینکه ۱۰۷ بیماری سخت علاج پوشش صندوق بیمه سلامت قرار گرفت، یادآور شد: اواخر سال ۱۴۰۱ بیش از 100 بیماری خاص و سخت علاج پوشش بیمه سلامت رفت، در حال حاضر کارگروه ین بیماری‌ها در گلستان شکل گرفته و جزو فعال‌ترین کارگروه‌ها در کشور است.

وی با بیان اینکه گلستان در جذب منابع اعتباری برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور پیشرو است، افزود: همه بیماران خاص و سخت علاج می‌توانند با مراجعه حضوری به دانشگاه علوم پزشکی یا اداره‌کل بیمه سلامت گلستان و یا با ثبت‌نام در سامانه بیمه سلامت Bimehsalamatiranian.ir مورد حمایت مالی در قالب صندوق سخت علاج قرار بگیرند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ حمایت از بیماران خاص و سخت علاج برای اولین بار در تاریخ حوزه سلامت کشور و در دولت سیزدهم رخ داده است.

گل‌فیروزی متذکر شد: با توجه به اینکه سرطان‌های گوارشی در گلستان از شیوع بالاتری برخوردار است بیشترین منابع اعتباری را برای حمایت از بیماران خاص و سخت علاج جذب کردیم و در اختیار بیماران گلستانی قرار داده‌ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha