۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85474159
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هنرستان‌های گنبدکاووس نیازمند فضای آموزشی و تجهیزات بیشتر هستند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون پژوهشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به فعالیت ۳۴ هنرستان فنی و کار و دانش پسرانه و دخترانه در این شهرستان، گفت: توسعه فضای آموزشی و افزایش تجهیزات کارگاهی از نیازهای ضروری این مراکز آموزشی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی میرمرادی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌ و دستاوردهای هنرجویان و هنرآموزان هنرستان شهید باهنر گنبدکاووس، افزود: در هنرستان‌های فنی و مدارس کار دانش شهرستان سه هزار و ۲۲۶ هنرآموز پسر و ۲ هزار و ۱۷۶ هنرآموز دختر مشغول مهارت‌آموزی هستند.

هنرستان‌های گنبدکاووس نیازمند فضای آموزشی و تجهیزات بیشتر هستند

میرمرادی ادامه داد: مطابق سهمیه ابلاغی برای سال تحصیلی آینده حداقل باید هزار دانش آموز پایه نهم گنبدکاووس در هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش مشغول تحصیل شوند که نیاز به راه‌اندازی ۲۸ کلاس درس جدید در این مراکز آموزشی هستیم.

به گفته وی، آموزش و پرورش گنبدکاووس، برای توسعه فضاهای آموزشی هنرستانی و کار و دانش این شهر و تجهیز کارگاه‌های آموزشی به کمک دیگر ادارات و نهادها از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری و نیز نیکوکاران نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این مراسم از آمادگی شورا و شهرداری برای کمک به توسعه فضاهای آموزشی و تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های فنی و کاردانش این شهر خبر داد و گفت: یکی از راه‌های کمک به این مراکز آموزشی، تامین مواد اولیه از جمله چوب مورد نیاز رشته صنایع چوب از محل هرس درختان شهری است.

یحیی عباسی افزود: هدایت دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و کار و دانش برای مهارت‌آموزی و راه‌اندازی کسب و کار در آینده، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: تحصیل در این مراکز آموزشی، تضمین کننده شغل آینده هنرآموزان و هنرجویان خواهد بود.

هنرستان‌های گنبدکاووس نیازمند فضای آموزشی و تجهیزات بیشتر هستند

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها و دانش آموزان با رشته‌های فنی از جمله رشته صنایع چوب و الکترونیک و ایجاد انگیزه در آنان برای تحصیل و افزایش اعتماد به نفس در راه‌اندازی کسب و کار، آثار تولید هنرجویان این هنرستان به نمایش درآمد.

این نمایشگاه از امروز تا جمعه ۲۸ اردیبهشت در هنرستان شهید باهنر گنبدکاووس برپا است.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۹۰ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha