۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85475286
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هفته پنجم کورس گنبدکاووس با تاخت ۱۷۹ اسب

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85475286
هفته پنجم کورس گنبدکاووس با تاخت ۱۷۹ اسب

گنبدکاووس- ایرنا- هفته پنجم مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس که هفته قبل به سبب همزمانی با مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان به تعویق افتاده بود، پنجشنبه و جمعه این هفته با تاخت و تاز ۱۷۹ اسب در ۱۶ دور از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، برای شرکت در هفته پنجم کورس بهاره گنبدکاووس مالکان ۱۷۹ سر اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» نام نویسی کردند تا بخشی از جایزه ۲۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریالی پیش بینی شده برای اسب‌های برتر این هفته از مسابقات را از آن خود کنند.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز نخست هفته پنجم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت با رقابت ۸۸ اسب نام‌نویسی شده توسط مالکان آنها در هشت کورس شامل چهار دور هزار متری و چهار دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار می‌شود.

ذکریا فرامرزی افزود: کمیته برگزاری این مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز نخست ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس اضافه کرد: روز دوم مسابقات هفته پنجم کورس بهاره این شهرستان هم جمعه ۲۸ اردیبهشت با رقابت ۹۱ اسب نام نویسی شده توسط مالکان آنها، در هشت کورس شامل هفت دور هزار متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار خواهد شد.

فرامرزی ادامه داد: کمیته برگزاری مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز دوم هفته پنجم این رخداد ورزشی نیز ۱۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha