۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83019845
T T
۰ نفر
آستارا در سالروز ولادت امام موسي كاظم(ع) غرق در نور و سرور شد

آستارا - ايرنا - بندر آستارا به مناسبت سالروز ولادت امام موسي كاظم (ع) با پرچم هاي رنگين مزين شده و مساجد اين شهرستان، شاهد جشن و سرور است.

به گزارش خبرنگار ايرنا تعدادي از بازاريان آستارا امروز يكشنبه به مناسبت سالروز ولادت امام كاظم (ع) براي گردشگران داخلي و خارجي نقل و شيريني تعارف مي كنند و عده اي از اهالي روستاهاي آستارا و تالش از شب گذشته با پاي پياده در حرم امام زادگان ابراهيم و قاسم (ع) از نوادگان امام موسي كاظم (ع) حاضر شده و اظهار ارادت مي كنند.
جشن ميلاد امام موسي كاظم (ع) شب گذشته نيز با اجراي مولودي خواني و سخنراني پيرامون فضايل آن حضرت در مسجد جامع روستاي بيجاربين شهرستان آستارا برگزار شد.
امام جمعه آستارا در اين آئين گفت: حضرت موسي كاظم (ع) در عصر خلافت منصور عباسي به مقام امامت نائل آمد و تا سال 183 هجري، چند بار توسط خلفاي عباسي دستگير و زنداني شد اما از تبليغ دين و رسالت الهي دست برنداشت.
حجت الاسلام كاظم حافظ نيا افزود: غلبه بر خشم از ويژگي هاي بارز اين امام همام بود و فرو بردن خشم، انسان را از ارتكاب به بسياري از گناهان بازمي دارد.
وي ادامه داد: آن حضرت در علم، حلم، تواضع، مكارم اخلاق و بخشندگي اسوه بود و با احياي سنن پدر گراميشان، اسلام راستين را حفظ و تقويت و در راه انجام وظايف الهي جان خود را فدا كرد.
حافظ نيا گفت: اين امام همام به خاطر كثرت عبادت و زهد به العبد الصالح معروف و در طول عمر خود بسيار اهل عبادت بود.
مولودي خواني و توزيع شيريني از بخش هاي ديگر اين آئين بود.
امام موسي بن جعفر(ع) در 20 ذي الحجه 128 هجري در روستاي ابواء بين مكه و مدينه متولد شد و در 20 سالگي رسالت و مسئوليت سنگين امامت را برعهده گرفت و به مدت 35 سال جامعه اسلامي را هدايت كرد و در 25 رجب 183 هجري قمري در 55 سالگي به دستور هارون الرشيد خليفه عباسي به شهادت رسيد.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها