۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۹:۵۹
کد خبر: 81353761
T T
۰ نفر
فرماندار كاشان درگذشت آيت الله ابطحي را تسليت گفت

كاشان- ايرنا- فرماندار كاشان در پيامي درگذشت عالم وارسته آيت الله «سيدمحمد ابطحي كاشاني» از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و يكي از شاگردان و ياران ديرين امام خميني (ره) را تسليت گفت.

به گزارش ايرنا، در پيام روز شنبه «ابوالفضل صدرائيه» معاون استاندار و فرماندار كاشان آمده است: بار ديگر دست تقدير حضرت حق، گوهري كم نظير از ساحت علم و دين را از ما گرفت تا در خزانه رحمت خويش پاسداري كند، ارتحال عالم رباني و عارف روشن ضمير، مرحوم آيت الله آقاي حاج سيدمحمد ابطحي كاشاني رضوان ‌الله عليه خسارتي سنگين براي تشيع، حوزه علميه و جهان اسلام است كه تنها لطف ويژه پروردگار قادر به جبران آن است. اين عالم جليل القدر عمر پر بركت خود را صرف پرهيزگاري و صلاح و سداد نمود و در طول ساليان متمادي با رفتار و منش علمي و عملي خويش، چهره ‌اي نوراني و فراموش ناشدني از خود در خاطره ‌‌ها باقي نهاد.

فرماندار كاشان در ادامه اين پيام عنوان كرده است: قلب مصفاي آن پارساي پرهيزگار آينه روشن و صيقل يافته حكمت‌هاي الهي و سرچشمه فيوضات معنوي بي پايان بود.

صدرائيه در اين پيام تصريح مي افزايد: اينجانب رحلت عالم و فقيه وارسته را كه از علماي مبرز حوزه‌ هاي علميه بوده و مفتخر به سوابق طولاني مجاهدات و خدمات به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي مي‌باشند را به پيشگاه حضرت بقيه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبري، خاندان مكرم و معزز و شاگردان و ارادتمندان ايشان و مردم دارالمومنين كاشان و نيز به مراجع عظام و علماي اعلام حوزه‌ هاي علميه قم و كاشان، تسليت عرض كرده و از خداوند منان علو درجات را براي آن بزرگوار مسالت دارم.

آيت الله ابطحي نوه مرحوم آيت الله سيد محمدرضا يثربي (ره) روز گذشته (جمعه) در سن 84 سالگي و بر اثر ايست قلبي در شهر مقدس قم دارفاني را وداع گفت.

545

سرخط اخبار استان‌ها