هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در اصفهان آغاز به کار کرد

اصفهان - ایرنا - هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی روز چهارشنبه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره ملی به مدت ۲ روز و با حضور کارآفرینان، فن آفرینان، کارشناسان، سرمایه‌گذاران و مسوولان در اصفهان برگزار خواهد شد و دارای ۲ بخش اصلی مسابقه‌ای شامل «طراحان کسب و کار» و «‌فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری» است.

زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های فن‌آفرینانه در راستای حل چالش‌های اساسی، تقویت مذاکرات دوجانبه(B۲B) و سرمایه‌گذاری‌های کلان و واقعی و شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران از جمله اهداف برگزاری این رویداد علمی و فناوری به‌شمار می‌آید.

از دیگر بخش های این جشنواره در سال جاری می‌توان به نمایشگاه دستاوردهای دانش‌بنیان، پل سرمایه‌گذاری، تامین مالی جمعی طرح‌های فناورانه، بازارچه طعم فناوری در زندگی و کارگاه‌ها و نشست های تخصصی اشاره کرد.

سه جایزه ویژه «فناوری صنعت ساز» مرحوم دکتر شیخ زین الدین، «مدیریت شهری» و « فناوری آب» نیز در این دوره از جشنواره به برگزیدگان اعطا می‌شود.

جوایز جشنواره شیخ بهایی که نسبت به دوره قبل تا ۵۰ درصد افزایش یافته است توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سایر حامیان مالی تامین می‌شود.

در مجموع بیش از ۱۷ میلیارد ریال جایزه نقدی برای هجدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی پیش بینی شده است و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به برترین‌ها اعطا خواهد شد.

۴۸۱ شرکت از ۲۶ استان در این جشنواره ثبت نام اولیه کردند که در نهایت ۱۰۲ شرکت ( ۶۳ طرح در بخش طراحان کسب و کار و ۳۹ طرح در بخش فن‌آفرینی و تجاری سازی) به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و ۲۶ شرکت وارد مرحله نهایی شدند.

بازارچه‌ای نیز با عنوان «طعم فناوری در زندگی» برای نخستین بار و با هدف فروش محصولات فناورانه شرکت‌ها همزمان با جشنواره در شهرک برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم مردم آزاد است.

این بازارچه ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۸ در ضلع غربی ساختمان شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برپاست.

نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان نیز امروز با حضور ۷۱ شرکت دانش‌بنیان، فناور، سازمان و صنایع بزرگ کشور در برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گشایش یافت.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای خود را در حضور سازمان‌ها، صنایع بزرگ، استادان دانشگاه و سایر بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند.

آیین اختتامیه و اعطای جوایز هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی عصر فردا (پنجشنبه) در هتل عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بعنوان نخستین رویداد فناوری و فن‌آفرینانه کشور توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

هفدهمین دوره این جشنواره اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha