امام جمعه اصفهان: عملیات «وعده صادق»، آرایش صحنه جنگ را تغییر داد

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: عملیات «وعده صادق»، آرایش صحنه جنگ را تغییر داد و همانطور که فتح خرمشهر موجب شد هیچیک از کشورهای منطقه جرأت رویارویی با ایران را نداشته باشند، عملیات وعده صادق نیز توان نظامی جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان کشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مُصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: همان تجهیزاتی که عملیات وعده صادق را رقم زد و برای ایران و شیعه در کل جهان افتخار آفرید بدلیل تحریم نظامی کشورمان و بدست جوانان مومن و با دانش این سرزمین تولید شده است.

خطیب نماز جمعه اصفهان ادامه داد: عملیات وعده صادق حاصل زحمات جوانان ایرانی بود که بعد از جنگ تحمیلی با تلاش فراوان و خوداتکایی، به این فناوری پیشرفته دست یافتند تا امروز محتاج بیگانگان نباشیم.

وی با اشاره به سالگرد وضع نخستین تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان یادآور شد: اوایل خرداد سال ۱۳۵۹ نخستین تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی وضع شد و در همان ابتدا امام خمینی(ره) فرمودند که ادامه حصر اقتصادی آمریکا موجب استقلال و بازیابی توانایی‌های خودمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر تحریم‌های اقتصادی وجود نداشت امروز به این امکانات و تجهیزات قدرتمند دست پیدا نمی‌کردیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین گفت: فلسفه تأسیس سازمان ملل، ایجاد صلح و دوستی و حمایت از مظلومان در برابر قدرت‌های متجاوز بود ولی امروز با توجه به شهادت ده‌ها هزار فلسطینی بی‌گناه که بیش از ۱۵ هزار نفر از آنها کودک هستند، هنوز این سازمان در تشخیص ظالم و جنایتکار مُردد است که جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: جدا از انفعال سازمان ملل شاهدیم که حتی برخی کشورهای اسلامی، موضعی در قبال این جنایت‌ها نمی‌گیرند و در حال مشاهده جنایت‌های رژیم اشغالگر هستند و در مقابل ارتکاب جنایات این رژیم کودک‌کُش سکوت کرده‌اند که به نظر می‌رسد این کشورها هیچ خبری از جهان اسلام ندارند.

خطیب جمعه اصفهان اظهار داشت: در مقابل، امروز در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی مردمان آزاده به زبان فارسی، شعار «مرگ بر اسرائیل» می‌گویند، زیرا بخوبی می‌دانند که منشأ مقابله با رژیم صهیونیستی، ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته بیش از ۲۰۰ دانشگاه در آمریکا دست به اعتراض علیه رژیم صهیونیستی زدند که موجب برملأ شدن چهره واقعی مدعیان آزادی و دموکراسی شد و در این بین تاکنون بیش از از ۲ هزار دانشجو و استاد توسط مدعیان دروغین حقوق بشر دستگیر شده‌اند که جای تامل دارد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در پایان خطبه‌ها با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی گفت: اصفهان مرکز و منبع میراث فرهنگی کشور است ولی در نگهداری این آثار هزینه‌های لازم در نظر گرفته نمی‌شود که ضرورت دارد از این میراث گرانبهای شهر مراقبت بیشتری کنیم و متولیان میراث فرهنگی از مباحث مربوط به صنایع دستی نیز حمایت کافی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در مراسم نماز جمعه این هفته اصفهان، میزهای خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و احوال، مرکز وکلای قوه قضاییه، آموزش و پرورش، ویزیت پزشکان، بیمه سلامت و فرماندهی انتظامی برپا بود که به نمازگزاران خدمت رسانی می‌کردند.

امام جمعه اصفهان: عملیات «وعده صادق»، صحنه جنگ را تغییر داد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha