۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۲۱:۳۵
کد خبر: 80437334
T T
۰ نفر

دو كتاب از اسناد نهضت جنگل انتشار يافت

۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۲۱:۳۵
کد خبر: 80437334
دو كتاب از اسناد نهضت جنگل انتشار يافت

رشت - رييس كنگره ملي بزرگداشت ميرزا كوچك خان جنگلي بيان كرد: دو كتاب از اسناد نهضت جنگل همزمان با برگزاري نخستين كنگره ملي بزرگداشت اين روحاني مبارز انتشار يافت.

' محمد شیخان' شامگاه شنبه در حاشیه آیین اختتامیه كنگره یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت ضمن كم نظیر دانستن این اقدام افزود: معمولا آثار دریافتی در یك كنگره بعد از پایان انتشار می یابد اما با اهتمام كمیته علمی و اعضای ستاد این كنگره، دو جلد از اسناد نهضت جنگل منتشر شد.

وی اظهار كرد: جوانان و نوجوانان حق دارند فرهیختگان و مبارزان انقلابی خویش را كه بخشی از تاریخ آنان است، بخوبی بشناسند.

وی اضافه كرد: مقالات ارائه شده و آثار انتشار یافته، گنجینه های مناسبی هستند كه همه علاقمندان نهضت جنگل به آن دسترسی می یابند.

شیخان افزود: امیدواریم هرچه سریعتر مطالبه مقام معظم رهبری از اعضای ستاد در دیدار با ایشان مبنی بر تالیفات مناسب پیرامون نهضت جنگل، در دستور كمیته علمی قرار بگیرد.

وی تصریح كرد: امروز رییس جمهوری بر استمرار این كنگره تاكید داشتند و امیدواریم با حمایت های ایشان بتوانیم فعالیت كنگره را در سطح گسترده تری دنبال كنیم تا با تاسیس بنیاد میرزا این حركت در جامعه علمی و دانشگاهی كشور، ثبت و ضبط شود.

وی یكی از رسالت های اصحاب رسانه را معرفی و تبیین شخصیت مفاخر دانست و از تلاش بیش از یكصد خبرنگار در عرصه پوشش خبری كنگره میرزا كوچك خان قدردانی كرد.

كنگره ملی بزرگداشت میرزا كوچك خان جنگلی با ارایه و تجلیل از 50 اثر برگزیده از 500 مقاله علمی، بعد از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی زیباكنار رشت به كار خود پایان داد.ك/3

1881/695

سرخط اخبار استان‌ها