رئیس جمهور مازندران را ترک کرد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبر: 85479920
رئیس جمهور مازندران را ترک کرد

ساری- ایرنا- آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (جمعه) در پایان سفر ۲ روزه استانی، مازندران را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت لحظاتی پیش از طریق فرودگاه بین المللی شهدای نوشهر، مازندران را ترک کردند.

به گزارش ایرنا، دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران از روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) آغاز شد و غرب مازندران امروز میزبان رئیس‌جمهور بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

گفت‌وگوی خبری در فرودگاه، حضور در کارخانه چوب و کاغذ و جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی راکد استان، دیدار با مردم مازندران در مصلای امام خمینی(ره) ساری، حضور در بیمارستان رازی قائمشهر و افتتاح این بیمارستان، افتتاح مجتمع آموزشی برکت روستای خرماکلا در شهرستان قائمشهر، حضور در جمع فعالان اقتصاد مردمی در خرماکلا، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های روز نخست سفر رئیس‌جمهور به مازندران بود.

دیدار با مردم غرب مازندران در نوشهر و بازدید از برخی زیرساخت‌ها و طرح‌های غرب استان نیز برنامه‌های روز دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران بود.

اعضای هیات دولت نیز امروز مانند روز گذشته در شهرستان‌های مختلف مازندران به نمایندگی از رئیس‌جمهور حضور یافتند.

رئیس جمهور مازندران ترک کرد

۱۱۷ مصوبه برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران تصویب شد

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به انجام دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران، از اجرا و تکمیل برخی طرح‌های مهم و اساسی این استان خبر داد و گفت: ۱۱۷ مصوبه در این سفر برای مازندران تصویب و اعتبار مورد نیاز آن در نظر گرفته شد.

محسن منصوری روز جمعه در حاشیه پایان سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد: تکمیل ساختمان سد هراز از جمله این طرح‌ها است که برای ساخت آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در این دور از سفر در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین تخصیص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه اصلی هراز، پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان آموزشی ساری، ‌ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه اصلی کرج- چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد- کلاردشت و چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی باند و عملیات زهکشی فرودگاه ساری را به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد.

وی ادامه داد: تخصیص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های تخریب و بازسازی ملی و استانی، محرومیت زدایی و مقاوم سازی مدارس ناایمن و ساماندهی مدارس الحاقی دارای رشد جمعیت دانش‌آموزی، چهار هزار میلیارد ریال برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، چهار هزار میلیارد ریال برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

منصوری اضافه کرد: در این دور از سفر رئیس جمهور، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابل و امیرکلا، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابلسر (ارتقای مدول اول تصفیه خانه)، ‌ چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر و چهار هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به بابل، بابلسر، فریدونکنار و شهرهای گروه الف، شهرها و روستاهای سوادکوه، سواد کوه شمالی، قائم شهر و جویبار از سد البرز (آبرسانی به فریدونکنار) در نظر گرفته شد.

وی گفت: اختصاص چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان سد گلورد، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران، ‌ سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای چالوس و نوشهر، ‌ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن جاده ساری-تاکام، سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، سه هزار میلیارد ریال برای روکش راه‌های شریانی استان و سه هزار میلیارد ریال برای ساماندهی پسماند آمل واقع در کاسه سد هراز در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران مصوب شده است.

رئیس جمهور مازندران ترک کرد

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، سه هزار میلیارد ریال برای مرکز اصلاح نژاد مرغ لاین، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پل‌های اسپی‌رود و سمسکنده و پل کنارگذر جنوبی بابل، ۲ هزار میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی آب بندان‌های استان، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی اولویت دار و دارای تنش، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۴۲ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت پول –بلده نور و احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت بلده نور به ظرفیت ۶۰ مگاوات و ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۱۰ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت تغذیه کننده پست ۲۰/۶۳ کیلوولت گناب بابل و احداث پست ۲۰/۶۳ به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات اختصاص یافته است.

وی افزود: تخصیص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث باند دوم نکا- نیروگاه و جاده بهشهر- بندر امیرآباد، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث اردوگاه فرهنگی ورزشی، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات تجهیز و نوسازی و زهکشی زمین‌های کشاورزی، ‌ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن کشتی پنج هزار نفره جویبار و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به نکا، بهشهر و گلوگاه در نظر گرفته شده است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزیران و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها