۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۸:۴۵
کد خبر: 80368989
T T
۰ نفر
وحدت بيشتر مسلمانان پيام بزرگ اجلاس بين المللي دهه غدير است

اروميه - نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري گفت : وحدت و انسجام بيشتر مسلمانان پيام بزرگ اجلاس بين المللي دهه غدير است .

آیت الله سید علی اكبر قرشی روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : این اجلاس فرصت مناسبی است تا بسیاری از شبهات و اختلافات كنار زده شده و پیام بزرگ غدیر به مسلمانان بازگو شود .

وی اضافه كرد: كسانی كه غدیر را زمینه ساز اختلاف میان مسلمانان اعلام می كنند، گرفتار ترفند دشمنان شده اند ، اگر حادثه غدیر به خوبی تبیین و روشن شود وحدت اسلامی نیز شكل می گیرد، چرا كه پیامبر(ص) در روز غدیر همه مسلمانان را به پیروی اهل بیت(ع) و قرآن كریم سفارش و تاكید فرمودند.

عضو خبرگان رهبری اضافه كرد : به طور قطع و یقین، یكی از اهداف پیامبر بزرگوار اسلام از غدیر وحدت امت اسلام در زیر پرچم اهل بیت(ع) و قرآن بود و كسانی كه طرح موضوع غدیر و دفاع از آن را تفرقه انگیز می دانند در واقع به توحید خداوند شك كرده اند.

وی با بیان اینكه در شرایط كنونی ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی محور كار استكبارجهانی است اضافه كرد: بنابراین برگزاری چنین اجلاسی و حضور شخصیت هایی از مذاهب مختلف موجب یاس و ناامیدی دشمنان شده و به نقشه های آنان خط بطلان خواهد كشید.

آیت الله قرشی ادامه داد : غدیر اساس عقیده ما است، چرا كه اصل گسرش اسلام نیازمند راهنما ، امام و رهبری است كه وصل به وحی الهی باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد : اجلاس بین المللی غدیر گامی بزرگ در جهت گرامیداشت شان و مقام امامت و بزرگداشت جایگاه شایسته ائمه معصومین (ع) است .

آیت الله قرشی افزود : اگر به خطبه غدیر كه از سوی رسول اكرم(ص) ایراد شد بنگریم، متوجه می شویم كه این خطبه می تواند اساس و نقشه راه بیداری اسلامی باشد، چنانچه بیداری اسلامی منجر به حاكمیت دستورات الهی نشود با استبداد فرقی ندارد.

8135/583

سرخط اخبار استان‌ها